سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبدیل 1200 هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گلخانه‌ای

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: تولیدات کشاورزی شهرستان پیشوا تأثیر مستقیمی در اقتصاد استان تهران دارد.

عباس ملکوتی‌خواه  فرماندار شهرستان پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه تولیدات شهرستان پیشوا فراگیر است و تأثیر آن در اقتصاد استان تهران حائز اهمیت است، اظهار کرد: در حال حاضر کشاورزی و صنعت رزمی پیشوا را به سمت و سوی علمی شدن پیش می‌بریم و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که کشاورزی و دامداری برای فعالان این بخش مقرون به‌صرفه باشد.

وی افزود: با توجه محدودیت منابع آبی، در راستای توسعه کشاورزی گلخانه‌ای شدن آغاز شده  و این امر در حال پیشرفت است و از 14 هزار اراضی کشاورزی پیشوا 1200 هکتار آن تبدیل به کشت‌های گلخانه‌ای شده است.

ملکوتی‌خواه در ادامه با بیان مزایای کشت گلخانه‌ای گفت: کشت گلخانه‌ای افزایش دو برابری محصول، تقلیل مصرف آب به یک سوم، کنترل آفت‌ها، کشت اراضی بیش از 2 نوبت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را در پی دارد.

فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در شهرستان افزود: در سال گذشته حدود 700 هکتار از اراضی منطقه تحت پوشش آبیاری قطره‌ای قرار گرفته‌اند، همچنین در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب پوشش آن‌ها را در سال گذشته اجرا کردیم و امسال نیز آن را در دستور کار داریم.

ملکوتی‌خواه در پایان تصریح کرد: آبیاری تحت فشار نیازمند احداث استخر است که در این راستا برای استفاده دو منظوره از این استخرها علاوه بر ذخیره آب، پرورش ماهی را در این استخرها رایج کردیم تا کشاورزان علاوه بر ذخیره آب به پرورش ماهی نیز بپردازند تا سود بیشتری را کسب کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.