سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت محیط زیست کشور بعد از 10 سال اعلام شد

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بعد از 10 سال و طی 2 ماه آینده جدیدترین وضعیت محیط زیست کشور ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری امروز(یکشنبه)در خصوص ارائه گزارش وضعیت محیط زیست کشور اظهار کرد: بعد از 10 سال اولین گزارش جامع محیط زیست کشور طی 2 ماه آینده به چاپ رسیده و در خدمت تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی از جمله مجلس و نمایندگان آن، مردم ، سمن‌های محیط زیست و هر نهادی که به نوعی با محیط زیست ارتباط دارد قرار می‌گیرد.

وی گفت: در تهیه این گزارش اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها ، متخصصان و صاحب نظران عرصه‌های مختلف محیط زیست به نگارش آن اقدام کرده‌اند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در این گزارش مولفه هایی مانند اتمسفر، هوا، زمین ، خاک، آب ، تنوع زیستی ، جنگل، دریا و زیستگاه‌های انسانی مورد بررسی قرار گرفته است.

مظاهری با بیان اینکه در هر مولفه به بررسی وضعیت ده ساله آن شاخص اشاره شده تصریح کرد: در تشریح هر شاخص علت و راه حل آن از نظر علمی به دست متخصصان داخلی در عرصه محیط زیست بیان شده است.

وی در خصوص علت تهیه این گزارش گفت: عدم دخالت سایر نهادهای خارجی در تهیه وضعیت محیط زیست ایران، الزام‌سازی تمامی دستگاه‌های دولتی و آگاه‌سازی مردم به سمن‌های محیط زیستی برای جلوگیری از روند رو به تخریب محیط زیست و حفظ آن از اهداف تهیه این گزارش بوده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.