سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا اعلام کرد:

تنها نیم درصد شکایت‌ها مربوط به فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد است

میزان شکایات از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد بسیار کم است و فضا و خدمات این فروشگاه‌ها بسیار سالم‌تر از فروشگاه‌های فاقد نماد است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی نیک نفس گفت: مردم می‌توانند به فروشگاه‌هایی که نماد اصیل اعتماد الکترونیکی دارند اعتماد کنند و خریدهایشان را در این فروشگاه‌ها انجام دهند زیرا این فروشگاه‌ها تحت نظارت هستند و احتمال وقوع جرم در این مکان ها به مراتب کمتر از فروشگاه‌هایی است که این نماد را ندارند.

وی تاکید کرد: مطمئنا اگر در فروشگاه‌های دارای نماد، جرمی هم رخ دهد قابل پیگیری است.



نیک نفس ضمن هشدار به مردم خاطرنشان کرد: نماد اعتماد الکترونیکی باید اصالت داشته باشد که این اصالت را در دو سایت Enamad.ir و Cyber.Police.ir می‌توان پیگیری کرد.

وی گفت: موضوع جعل نماد به دلیل اهمیت موضوع درصدر پیگیری‌های پلیس فتا قرار دارد و افرادی که این نماد را جعل کرده اند در چرخه رسیدگی قضایی قرار گرفته اند و پلیس فتا برای اعتمادی که مردم به نماد می‌کنند این موضوع و فروشگاه‌های اینترنتی را مستمر رصد می‌کند تا فضای سوءاستفاده را کاهش دهد.



رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، از تشکیل شش پرونده جعل نماد الکترونیکی خبر داد و گفت: این 700 شکایت رسمی تلقی نمی‌شود و شامل گزارش‌هایی است که مردم برای پیگیری و نظارت‌های بهتر به ما اطلاع می‌دهند.

وی بیشتر شکایات مردم از فروشگاه‌های اینترنتی را تطابق نداشتن کیفی کالاهای تبلیغی با کالای تحویلی اعلام کرد و افزود: تحویل ندادن کالا از طریق سایت‌های فاقد نماد و تحویل کالاهای تقلبی از دیگر شکایات مردمی در مورد فروشگاه‌های اینترنتی بوده است.

نیک نفس به ماده 87 قانون نظام صنفی جدید اشاره کرد و افزود: پیش نویس اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در دست تهیه است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.