سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

وجود شناسایی و معرفی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان‌غربی گفت: شناسایی و معرفی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازارومیه؛ داوود غفارپوردر جمع خبرنگاران با بیان روش شناسایی و معرفی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی افزود: 100 فرصت سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای پروژه 100 مگا واتی تولید نیروی برق ماکو خبر داد و تصریح کرد: 2 پروژه سرمایه‌گذاری خارجی نیز شناسایی شده که هنوز مجوز سرمایه‌گذاری آنها اخذ نشده است.

غفارپور با اشاره به تشکیل کمیته راهبری سرمایه‌گذاری شهرستانی گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده با استانداری آذربایجان غربی مقرر شد برای نخستین بار در کشور کمیته‌های راهبری شهرستان ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران در حوزه سرمایه‌گذاری بهتر از گذشته هدایت شوند.

وی حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب آذربایجان غربی را در 5 ماهه نخست امسال 73 میلیون دلار عنوان و بیان کرد: این میزان سرمایه‌گذاری مربوط به یک پروژه تولید نیروی برق در منطقه آزاد ماکو است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: کل سرمایه‌گذاری مصوب خارجی آذربایجان‌غربی 486 میلیون دلار است و حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب استان در سال 93 نیز برابر با یک میلیون و 161 هزار دلار بوده است.

غفارپور افزود: در سال 93 بیش از 100 درصد درآمدهای آذربایجان‌غربی محقق شد و در 5 ماهه نخست سال نیز 303.7 میلیارد تومان کل درآمدهای استانی و ملی بوده است.

وی سهم رشد درآمدهای ملی و استانی را نسبت به 5 ماهه گذشته 11.14 درصد عنوان و بیان کرد: درآمد عمومی آذربایجان‌غربی در 5 ماهه نخست امسال 48 میلیارد تومان و درآمدهای ملی استان نیز 55.6میلیارد تومان است.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.