سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس حوزه هنری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

فیلم فاخر باید در بردارنده پیام بزرگ باشد

فیلم فاخر باید پیام بزرگ خود را به درستی و در قالب هنر بیان کند.

محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تعریفش از فیلم فاخر گفت: جواب این سؤال تا حدودی مشکل است، اما من اثر فاخر را کاری می‌دانم که اولاً در‌بر دارنده یک پیام بزرگ و فاخر باشد و این پیام را بتواند به درستی در قالب هنر بیان کند که این لزوماً ربطی به میزان هزینه و برخی مسائل ندارد، زمان‌هایی اتفاق می‌افتد یک فیلم سینمایی با هزینه‌های بسیار ناچیز ساخته می‌شود اما از نظر تماشاگر در تاریخ سینما یک اثر مهم و محترم باقی می‌ماند که این یعنی فاخر.

وی در خصوص پرداخت هزینه‌های گزاف برای ساخت برخی فیلم‌ها تحت عنوان فاخر و عدم بازگشت سرمایه و جذب مخاطب توسط آنها عنوان کرد: نمی‌دانم منظور شما کدام یک از فیلم‌ها است اما می‌دانم که تا حدودی قضاوت در خصوص نحوه فروش و استقبال مستلزم در نظر گرفتن مسائل زیادی است اول اینکه قشر سینما‌روهای ما همه جامعه نیستند و درصد بسیار کمی از جامعه که گفته می‌شود نیم درصد به سینما می‌روند که امیدوارم درست نباشد و دلیل این موضوع دلایل متعددی مانند وضعیت سینماها، اطلاع‌رسانی، فیمل‌های در حال پخش و... دارد.

وی افزود: احتمال دارد ذائقه نیم درصد مذکور برای فیلمی تربیت نشده که با هزینه‌های گزاف و حتی دارای پیام و مسئله ساخته شده است چه بسا برعکس گاهی فیلم سطحی را بیشتر می‌پسندند می‌خواهم بگویم که لزوماً فیلم‌های پر هزینه فاخر نیست هر چند برخی فیلم‌های فاخر، خوب و ماندگار در سینمای ما پر هزینه بودند.

وی در خصوص حمایت حوزه هنری در ساخت فیلم‌های فاخر و خوب اظهار داشت: گمان ما این است فیلم‌هایی که حوزه هنری ساخته مانند «یه حبه قند»، «حوض نقاشی»، «مهمان داریم»، «مزار شریف» و دیگر فیلم‌ها، فاخر هستند و در عین فاخر بودن کم هزینه نیز بوده‌اند و خوشبختانه  چه در سینما و چه بیرون از سینما مورد توجه مردم قرار گرفته‌اند. تقریباً هدف ما این است که به فیلم‌های سالم و خوب کمک کنیم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.