سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

افتتاح 292 پروژه به مناسبت هفته دولت در یزد

استاندار یزد گفت:در هفته دولت 292 پروژه در استان یزد با اعتباری بالغ بر 197 میلیارد تومان افتتاح گردیده و درحال بهره برداری است و نیز دو هزار 444 واحد مسکن مهر در این هفته به بهره برداری رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛میرمحمدی ضمن اشاره به بحران کم آبی در استان نسبت به تکمیل پروژه انتقال آب از سد بهشت آباد تاکید کرد وگفت:اقدام دیگر برای تامین آب استان، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان است که در این رابطه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 استاندار یزد همچنین به بحث خام فروشی در حوزه صنعت و معدن اشاره کرد وافزود: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و در شهرستان بافق 4 واحد صنعتی جوار معدنی درحال مستقر شدن می باشد.
میر محمدی ضمن موثر خواندن شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کار گروه رفع موانع مشکلات واحدهای تولیدی استان گفت: در حال حاضر 200 میلیون تن سنگ آهن جدید شناسایی شده و برخی از معادن که تعطیل شده بود مجدداً احیاء و فعال گردیده است.

عالی ترین مقام اجرایی استان همچنین به تلاش مسئولین میراث فرهنگی برای ساماندهی بافت تاریخی اشاره کرد وافزود: طرح ساماندهی بافت تاریخی را به اجرا گذاشته ایم و در زمینه جذب گردشگری رشد قابل توجه ای داشته ایم به طوریکه در سال 91 دوازده هزار نفر گردشگر خارجی به استان سفر کرده که این آمار در سال گذشته به 60 هزار نفر رسیده است. وی همچنین به طرح توسعه صنایع دستی وهدف از این طرح را معرفی استان یزد به عنوان قطب منسوجات ذکر کرد.

استاندار ضمن اعلام آمار دو و چهاردهم درصد صادرات  استان در حوزه فناوری و رتبه دوم کشوری این حوزه گفت: یکی از موارد اساسی در استان حوزه پارکهای علم و فناوری می باشد که در این زمینه منطقه ویژه علم و فناوری در استان به تصویب رسیده و همچنین در این حوزه شعبه پژوهشگاه رویان در استان ایجاد شده که این شعبه موفق شده است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان بحث تشکیل بانک خون بندناف را با 5 هزار نمونه تا آخر سال دنبال کند. مسائل  حوزۀ بهداشت، درمان و سلامت ؛ منابع طبیعی و محیط زیست استان؛ واستفاده از انرژی خورشیدی در استان از دیگر مباحث مطرح شده تسط استاندار بود.




انتهای پیام/ ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.