سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

رهاورد سفر یک روزه وزیر نیرو به یزد

وزير نيرو در سفر يك روزه خود ضمن بازدید از خط دوم انتقال بهشت آباد؛خط 230 ولت دو مداري؛تاسیسات فاضلاب اردكان؛پروژه شصت سه و بيست كيلو ولت ميبد؛ آبرساني به شهرستان بهاباد و خط انتقال آب به فهرج را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛حمید چیت چیان طی سفر یک روزه خود به یزد از خط دوم انتقال آب از سد بهشت آباد به استان يزدبازدید کرد. اين خط انتقال به وسيله پمپاژ و تونل كوتاه به استان يزد انتقال خواهد يافت و قرار است استانهاي اصفهان، كرمان و يزد را تحت پوشش قرار دهد. 

خط انتقال دوم آب از سد بهشت آباد به ترتيب در سال 250 ميليون مترمكعب آب به استان اصفهان، 180 ميليون متر مكعب آب به استان كرمان و 150 ميليون مترمكعب آب به استان يزد انتقال خواهد داد.براورد هزينه اوليه براي اجراي كامل اين پروژه در سه استان مذكور 16 هزار ميليارد تومان و براي استان يزد 4 هزار ميليارد تومان اعلام شده است.

 
وزيرنيرو سپس از پروژه در دست اجراي خط 230 ولت دو مداري سورمق ـ ابركوه بازديد كرد.این پروژه به طول 61 كيلومتر و با هزينه كل دويست و 40 هزار ميليون ريال امكان انتقال انرژي الكتريكي از استان فارس به شبكه برق استان يزد و تامين انرژي الكتريكي مورد نياز صنايع بزرگ شهرستان ابركوه را فراهم مي سازد. 
 
حميد چيت چيان  در ادامه سفر يك روزه خود به استان يزدابتدا وارد شهرستان ميبد شد و پروژه پست شصت سه و بيست كيلو ولت ميبد شامل دو دستگاه ترانسفورماتور هر يك به ظرفيت 40 مگاوات آمپر، 12 سيدر 20 كيلو وات خروجي و دو سيدر فازي افتتاح نمود. 
 
وزير نيرو سپس وارد شهرستان اردکان شد وضمن بازدید از پروژه تاسيسات فاضلاب اردكان به ظرفیت بالای کشور به لحاظ توسعه اشاره کرد وگفت:همه سعي و همت دولت تدبير و اميد بر اين امر استوار است كه وظايفي كه برعهده دارد در چارچوب قانون به مردم و بخش خصوصي واگذار نمايدوخوشبختانه با به سرانجام رسيدن اين پروژه مهم، نيازهاي مردم منطقه در حوزه فاضلاب شهري و تصفيه آب رفع خواهد شد. 

 طرح فاضلاب اردكان شامل يك باب تصفيه خانه با ظرفيت هفت هزار و 800 متر مكعب در شبانه روز و هزينه اي حدود1000 مليارد ريال با مشاركت چادرملو در حال اجرا است و تا كنون حدود 500 مليارد ريال در اين طرح هزينه شده و پيشرفت فيزيكي آن در بخش تصفيه خانه 40 درصد و در بخش شبكه جمع آوري فاضلاب شهري 75 درصد مي باشد .

وزير نيرو  در ادامه وارد فهرج شد و همزمان پروژه هاي آبرساني به شهرستان بهاباد و خط انقال آب به فهرج ، علي آبادي دشتي و شهداء را افتتاح نمود. 
حميد چيت چيان در اين مراسم ضمن  تشکر از پيگيري هاي مستمر استاندار يزد و مسئولين استان و نمايندگان مردم استان براي انتقال خط دوم انتقال آب به استان يزد تشكر كرد و اظهار داشت: خوشبختانه با تلاشهاي مستمر استاندار يزد مجتمع آب رساني "ولايت 1" با اعتباري بالغ بر 44403 ميليون ريال و با هدف آبرساني به روستاهاي فهرج ، شهدا و علي آباددشتي با خط انتقالي به طول 5/7 كيلومتر به بهره برداري رسيد.


 
همچنين در ادامه اين مراسم و به صورت همزمان خط انتقال آب به شهرستان بهاباد از طريق لوله هاي چدن داكتيل به قطر 200 تا 300 ميلي متر و با هدف بهبود كيفيت آب شرب مردم شهرستان بهباد و جبران كمبود آب آشاميدني در اين شهرستان با خط انتقال آب به طول 78 كيلومتر و ظرفيت انتقال 30 ليتر آب در ثانيه و با هزينه اي بالغ بر 240 ميليارد افتتاح گرديد . 
 
وزير نيرو سپس در مراسم سیاسی عبادی نمازجمعه حاضر شد و در خطبه هاي نماز جمعه گفت: دولت تدبير و اميد بر خلاف دولت قبل سرلوحه فعاليت هاي خود را حركت بر محور قانون، احترام به شخصيت و حقوق مردم قرار داده است. 
 
چیت چیان ضمن اشاره به رهاورها وفعالیت های دولت یازدهم به کنترل تورم تحریم ها روتوافق  اشاره کرد وافزود:پيروزي در كسب توافق هسته اي دستاورد بزرگي براي دولت تدبير و اميد بود و مقام معظم رهبري در طول اين مسير از تيم مذاكره كننده هسته اي حمايت هاي مدبرانه و حكيمانه اي نمودند و در ديدار اخير نيز رهبر فرزانه انقلاب از رئيس جمهور و هيئت دولت به خاطر به نتيجه رسيدن پرونده هسته اي تقدير و تشكر نمودند. 

اين مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه در فضاي سياسي و در بين مردم نيز آرامش و اميد حاكم شده و رشد منفي اقتصاد به رشد بيش از سه درصدي افزايش يافته است  .

وزير نيرو همچنین در بخش ديگري از سخنان انتقال خط دوم آب به استان يزد قطعي دانست و گفت:اميدواريم تا پايان سالجاري 50 كيلومتر لوله گذاري اين طرح انجام شود.


 
چیت چیان و هيأت همراه به همراه استاندار يزد و معاونين استاندار، به مقام شامخ شهيد آيت الله صدوقي(ره) سومين شهيد محراب اداي احترام نمودند. 

وزير نيرو در ادامه سفر يك روزه خود به استان يزد با حضور در جمع مديران و نمايندگان صنعت آب و برق استان گفت : با انتقال خط دوم آب به استان بحران آب در اين استان تا حدي حل خواهد شداما مديريت منابع آب در استان يزد حياتي است و شرط اساسي براي تعادل بخشي در حوزه آب، مديريت ويژه آب در بخش كشاورزي است. 

چیت‌چیان سپس ضمن شرکت در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی شبکه تابان به بیان راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف آب ودعوت از سرمایه‌گذاران استان یزد برای سرمایه‌گذاری در تولید برق با نیروگاه خورشیدی پرداخت.

وزیر نیرو پس از اجرای برنامه های سفر یک روزه خود  به یزد این استان را به مقصد تهران ترک کرد. 

انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.