سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار گلستان؛

ساخت خط آهن گرگان ـ مشهد آبان ماه امسال آغاز می‌شود

با انجام مناقصه و اقدامات اولیه انجام شده، ساخت خط آهن گرگان ـ مشهد آبان ماه امسال از گرگان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسن صادقلو در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی هفته دولت شهرتان گنبدکاووس اظهار داشت: براساس مصوبه سفر هیئت دولت به استان گلستان مقدمات احداث خط آهن گرگان ـ مشهد انجام شده و کلنگ‌زنی آن در آبان ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: در مرحله نخست 24 کیلومتر ریل‌گذاری انجام می‌شود و با عبور این خط‌آهن از شهرستان گنبدکاووس و روستاهای آن زمینه رشد و توسعه آن‌ها را نیز ایجاد خواهد کرد.

استاندار گلستان تصریح کرد: تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون گلستان و ارائه آن در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی و استقرا سکوی حفاری جهت اکتشافات گاز و میعانات گازی در منطقه صوفی‌کم، احداث کارخانه GTTP و تولید پروپیلن از گاز طبیعی با موافقت ویژه وزیر صنعت معدن و تجارت و احداث کارخانه فولاد با ظرفیت 2میلیون تن در شهرک پتروپالایش منطقه آزاد از دیگر برنامه‌های مهم دولت در استان گلستان است.

صادقلو افزود: تدوین اسناد توسعه 1404 و 1414 و آمایش سرزمین و توسعه روستا و سند جامع امنیتی استان، بهره‌برداری از پروژه های اقتصادی و عمرانی دولت در سال 92 ، 2 هزار و 131پروژه را با 549 میلیارد تومان، در سال 93 ، یک هزار و 523 پروژه با 938 میلیارد تومان و در سال 94 ، 781 پروژه را با304.5 میلیارد تومان و اشتغالزایی 7 هزار نفر در این پروژه‌ها و بهره برداری از کریدور ریلی شرق دریای خزر با اعتبار 67 میلیارد تومان از دیگر فعالیت‌ها و طرح‌های مهم دولت در 2 سال گذشته در استان گلستان است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت در این مدت اظهار کرد: کاهش هزینه‌های درمان خانوار از 37درصد به 5 درصد، تحت پوشش قرار دادن 10 میلیون نفر در بیمه سلامت، ایجاد 2هزار کارگاه صنایع‌دستی، افزایش تولید گندم کشور از 4.8 به 6.7 میلیون تن، اختصاص یک هزار و یکصد میلیارد تومان برای بیماران خاص، رشد 87 درصدی ارائه خدمات مسکن مهر از مهم‌ترین اقدامات دولت در این مدت است.

استاندار گلستان گفت: با وجود همه مشکلات پیشرو دولت توانسته به توفیقاتی دست یابد و این نشان از آن دارد که تلاش دولت به واقع خدمت‌گذاری و خدمت‌رسانی است.

صادقلو افزود: جمهوری اسلامی با 6ابر قدرت جهان پای میز مذاکره نشست و دنیا قبول کرد که دولت تدبیر و امید اهل تعامل است و همه این توفقات در سایه ارشادات بی‌دریغ مقام معظم رهبری و پشتیبانی ملت ایران، حاصل شد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: گرگان ، گلستان ، مشهد ، راه آهن ، آبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.