سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایده‌های نو در رویای یک زندگی

امیر قاسمی در خصوص نمایش «زندگی یک رویاست» و شیوه اجرای نمایش آن گفت.

امیر قاسمی کارگردان نمایش «زندگی یک رویاست» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر بیان کرد: پسر خانواده (امیر)، قصد دارد تا خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنند را بفروشد اما با مخالفت‌ اهالی خانواده و مادرش مواجه می‌شود که در این حین نامه‌ای از سمت عمویش به دستش می‌رسد و اتفاقاتی را رقم می‌زند.

وی در خصوص انتخاب این نمایش عنوان کرد: موضوع و بطن نمایشنامه نزدیک به حال و هوای امروزی همه ما و اتفاقاتی که هر روزه از آن‌ها ساده می‌گذریم، است که دلیلش را هم قاطع نمی‌دانیم و باید خودمان این اتفاق را درست کنیم و به نظر یکدیگر احترام بگذاریم.

امیر قاسمی در رابطه با شیوه اجرای نمایش «زندگی یک رویاست»، بیان کرد: این نمایشنامه شیوه اجرای جدیدی اعم از طراحی نورها و میزانسن‌ها دارد که توانسته‌ایم فضای سورئال را ایجاد کنیم. همچنین از به کاربردن فرم‌ها برای بهتر رساندن دیالوگ‌ و مفهوم اثر کمک گرفته‌ایم که تأثیر بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه به تماشاخانه‌های دیگر هم درخواست اجرا داده بودم، عنوان کرد:‌ متن را به فرهنگسرای نیاوران هم داده بودم اما می‌بایست به خاطر تکمیل ظرفیت سالن‌ها برای اجرا یک‌ سال منتظر می‌ماندیم که زمانی طولانی بود و زحمات گروه به باد می‌رفت.

قاسمی با بیان اینکه زمان اجرای نمایش‌ها در سالن‌ها نزدیک به هم است، گفت: به خاطر زمان اجرا و فاصله‌ کم بین دو اجرا نمی‌توان آنطور که باید از نورپردازی و دکورهایی که مدنظرمان است، استفاده کنیم و امکان سریع جابه‌جایی آن‌ها نیست. همین امر باعث می‌شود تا آن ایده‌هایی که در ذهنمان است را نتوانیم عملی کنیم.

گفتنی است؛ نمایش «زندگی یک رویاست» به کارگردانی امیر قاسمی و نویسندگی مهدی میرباقری، در سالن استاد مشایخی از 10 الی 27 شهریور، ساعت 18 روی صحنه می‌رود.

ار عوامل این اثر می‌توان به:

بازیگران: سارا عابدی، امیر شاه علی، مهران مرادی، شایلین اسداللهی، پاوان افسر؛

موسیقی: بهنام رحیمی؛ 

طراح لباس: کتایون همتی؛

دستیار صحنه: وحید موسوی؛

عکاسی پوستر: حمید‌رضا حمزه‌پور؛ و

طراح  پوستر و بروشور: سید پویا محمد‌زاده حسنی اشاره کرد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.