سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

افتتاح هشتمین مرکز آبزی‌ پروری ماهیان خاویار مازندران درآمل

هشتمین مرکز آبزی‌ پروری ماهیان خاویار مازندران درآمل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس اداره شیلات آمل و محمودآباد در مراسم افتتاحیه نخستین طرح شیلات آمل در هفته دولت از افتتاح و بهره ‌برداری هشتمین مزرعه آبزی پروری ماهی خاویار مازندران در این شهرستان خبر داد.

هادی عقیلی گفت: ساخت این طرح از سال 92 و 93 در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع با زیربنایی 560 مترمربع و 300 مترمربع مزرعه تولیدی آغاز شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت مزرعه به طور میانگین سالانه 20 تن گوشت ماهیان خاویاری تولید می‌ کند، افزود: برای اجرای این طرح هزینه ‌ای بالغ بر 450 میلیون تومان صرف شده است.

عقیلی افزود: در این طرح 200 میلیون تومان از تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی هزینه شده است.

وی، تولید انواع ماهی سردآبی و گرم ‌آبی در سال گذشته آمل را 13 هزار تن بیان کرد و گفت: این شهرستان با تولید 70 درصد به طور سالانه بیشترین تولید ماهی قزل‌آلا را در این استان به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره شیلات آمل و محمودآباد با اعلام براینکه در این حوزه شیلات آمل و محمودآباد حدود 320 مزرعه پرورش انواع ماهی سردآبی، گرم‌آبی، قزل‌آلا و پرورشی در آب ‌بندان‌ ها فعالیت دارد، افزود: بیشترین بخش ماهی سردآبی در بخش لاریجان است که با بیشترین تولید ماهی قزل رتبه اول استان را به خود داده است.


انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.