سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر سوزان رایس به پکن برای متعادل‌سازی روابط آمریکا- چین

مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از سفر رئیس جمهور چین به این کشور، تلاش می‌کند روابط واشینگتن – پکن را متعادل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور آمریکا، "سوزان رایس،"مشاور امنیت ملی خود، را در روز‌های آینده به پکن اعزام می‌کند تا پیش از سفر رئیس جمهور چین به واشینگتن، اختلاف نظرات و تنش‌ها در خصوص حملات سایبری، دریای چین جنوبی و آشفتگی‌های مالی میان دو کشور را به شکل موقت هم که شده، برطرف کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: " رایس" در این سفر با مقامات ارشد چین دیدار خواهد کرد تا درباره طیف گسترده‌ای از مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و جهانی رایزنی کنند. قرار است وی برتعهد آمریکا برای ایجاد رابطه موثرتر میان این دو کشور و همچنین مذاکره درباره مسائل مختلف در راستای پیشبرد سفر رسمی "شی جین پینگ،" رئیس جمهور چین، به واشینگتن - سپتامبر (شهریور)-  تاکید کند.

نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا از "اوباما" خواستند تا سفر "شی جینپینگ" را به این کشور لغو کند.

البته تنش‌ها میان پکن و واشینگتن از چندی پیش عمیق شده بود. کاخ سفید به چین در خصوص توسعه طلبی‌ها و جزیره سازی‌هایش در دریای چین جنوبی که وقوع درگیری‌ با همسایه‌ها و اختلال کشتی‌رانی جهانی را تهدید می‌کند، هشدار داده است. چین همچنین مقصر حملات سایبری به اسناد حساس دولتی و تجاری آمریکا محسوب می‌شود. همین مسائل موجب تیره شدن روابط دو کشور در ماه‌های اخیر شد. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
saqrxpwl
۱۹:۳۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
20