سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان مرزهای خود را به روی آوارگان سوری گشود

آلمان با پیشگام شدن در حل بحران مهاجرت، مرزهای خود را به روی آوارگان سوری گشود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، برلین دیروز (دوشنبه) با پیشگام شدن در حل بحران مهاجرت اروپا، برای پذیرش تمامی آوارگان سوری، بدون در نظر گرفتن کنوانسیون 1990، اعلام آمادگی کرد. آلمان که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میلادی بیش از 800000 مهاجر را در خود جای دهد، اولین کشور عضو اتحادیه اروپاست که پروتکل 1990 را تعلیق می‌کند. 

«اداره فدرال آلمان در امور مهاجرت و پناهندگی» با تصویب حکمی، کنوانسیون 1990 موسوم به «کنوانسیون دوبلین» را به حالت تعلیق درآورد. طبق قانون جدید، آوارگان سوری دیگر در فرم‌های مهاجرت خود نیاز به مشخص کردن اولین کشور اروپایی که به آن وارد شدند، نخواهند داشت. حدود 45000 پناهنده سوری در نیمه اول سال جاری میلادی فرم درخواست پناهندگی را به اداره مهاجرت آلمان تحویل داده‌اند. 

این تصمیم برلین فشارها را  بر دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بخصوص انگلیس، افزایش خواهد داد. این کشورها تاکنون از کنوانسیون 1990 به‌عنوان مرجعی قانونی برای ممانعت از صدور پناهندگی به آوارگان خاورمیانه و قاره آفریقا استفاده می‌کردند. طبق کنوانسیون 1990، اولین کشور عضو اتحادیه اروپا که پناهندگان به آن وارد می‌شوند، ملزم به اعطای پناهندگی به آن‌ها خواهند بود.   
 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.