سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بولتون: توافق ایران فرصت بدی را فراهم می‌کند

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد توافق هسته ای با ایران شرایط بدی را به وجود می‌آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان بولتون در یادداشتی در پایگاه نشنال ریویو مدعی شد توافق هسته ای با ایران یک فرصت بد را فراهم می کند.

جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در این مقاله با عنوان «مواجه شدن با واقعیت درباره ایران» افزود: وقتی کنگره سپتامبر به کار خود باز می گردد، با یکی از حساس ترین تصمیم گیری های سال های اخیر خود مواجه می شود: اینکه آیا معامله هسته ای وین را رد کند و مانع اقدام اوباما در لغو تحریم های اقتصادی ایران شود یا نه. 

وی افزود: متاسفانه بسیاری از مخالفان سرسخت این معامله، که به درستی از خطاها، نقص ها و کمبودهای آن انتقاد می‌کنند، گزینه های آمریکا را زمانی که کنگره وارد عمل شود، به درستی درک نکرده اند. آنها می گویند پس از سلب کردن اختیار اوباما در لغو کردن تحریم ها، ما نه تنها باید تحریم های فعلی علیه تولید و تکثیر تسلیحات هسته ای را حفظ کنیم، بلکه باید تحریم های شدیدتری را هم از طرف آمریکا، هم جامعه بین المللی وضع کنیم.

وی اضافه کرد: «بر اساس این نظریه، ایران دیر یا زود مجبور می شود مذاکراتی تازه را جستجو کند که در آن واشینگتن می تواند به توافقی بهتر دست یابد. این مخالفان می گویند در نبود چنین توافقی، «نبود معامله از یک معامله بد، بهتر است.»



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.