سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«ماه عسل»؛ برنامه‌ای مردم‌پسند و اخلاق‌گرا/

احسان علیخانی: بدون همکارانم به کربلا نمی‌روم

«ماه عسل» از سوی قائم مقام معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌ای با هدف اشاعه اخلاق، دین، امید و آگاهی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تجلیل از عوامل برنامه «ماه عسل» 94 در تالار ایوان شمس با حضور عوامل و مهمان‌های «ماه عسل» برگزار شد.
 
این مراسم با قرائتی چند از کلام الله مجید، سرود جمهوری اسلامی ایران و پخش قاب‌های مختلف برنامه «ماه عسل» و همچنین به مناسبت میلاد علی بن موسی‌الرضا (ع) با سفری به مشهد مقدس آغاز شد. سپس با اجرای محمد سلوکی مراسم قدردانی از عوامل «ماه عسل» 94 شروع شد.
 
سلوکی بعد از احوال‌پرسی و گپ و گفتی با حضار سالن از مدیر کل صدا و سیما داوود نعمتی انارکی به روی صحنه دعوت کرد.
 
نعمتی انارکی گفت: بسیار خرسندم در جمع خانواده «ماه عسل» حضور دارم و دقایقی را با این خانواده بزرگ هم کلام می‌شوم. یک طرف این خانواده بزرگ احسان علیخانی است که از ابتدا تمام این اعضا را در کنار هم گرد آورده و توانسته به عنوان موفق‌ترین برنامه ماه مبارک رمضان شناخته شود.
 
وی ادامه داد: این جا آمده‌ام تا «ماه عسل» را از نگاه مخاطبین این برنامه مطرح کنم. من به نوعی به طور غیر مستقیم نماینده افرادی هستم که در این سال‌ها مخاطب همیشگی این برنامه بوده‌اند.
 
انارکی افزود: «ماه عسل» جزء برنامه‌های ماه مبارک رمضان است که بیشترین تماس‌های مردمی را در روابط عمومی به خود اختصاص داده، طبق آمار بیش از 80 هزار تماس با روابط عمومی سازمان برقرار شد که حدود 67 درصد آن به برنامه «ماه عسل» اختصاص دارد. این برنامه نشان داده که در دل‌های مردم جای خود را باز کرده و سال‌هاست توانسته مهمان خانه‌های مردم باشد.
 
وی در خصوص نگاه عمیق مردم بیان کرد: مخاطبان برنامه «ماه عسل» بیش از پیش به محتوای برنامه توجه دارند و کمتر درگیر ساختار برنامه می‌شوند و این نشان می‌دهد، محتوا کلید اصلی تماس‌ها و دیدگاه‌های مردم است. چند محور اصلی برنامه به رضایت مردم اشاره دارد که حول محوریت موضوعات اجتماعی و امید و انتخاب سوژه‌ها از بطن جامعه است.
 
همچنین انارکی بیان کرد: موضوع طرح محسنین مثال عینی و کاری خیرخواهانه بود که در این برنامه به همت عوامل «ماه عسل» شکل گرفت و بیش از 270 هزار نفر داوطلب حمایت از این کودکان شدند.
 
وی در پایان گفت: در دو قسمتی از برنامه با فضایی چالشی در شبکه های اجتماعی روبرو شد که به دور از هجوم نقدها نبود و از دیگر نقدهایی که به این برنامه شد پرداختن به موضوعات غم انگیز و غصه‌داری بود که مورد انتقاد مردم قرار گرفت.
 
در ادامه مراسم محمد سلوکی بیان کرد: همه زندگی ما پر از غم و غصه و شادی و خنده نیست واین در ظرفی ریخته می‌شود  که پایانی جز امیدواری در زندگی ندارد.

در ادامه مراسم محمد سلوکی از خواننده‌ای که سال‌ها با صدایش خاطره داریم، مهدی یغمایی را به روی صحنه دعوت کرد.

مهدی یغمایی پس از سلام و تشکر از عوامل «ماه عسل» قطعه «حس می‌کنم تو رو» را به صورت زنده اجرا کرد.

پس از آن دکتر پور حسین قائم مقام معاون سیمای جمهوری اسلامی بر صحنه حضور پیدا کرد و ماه عسل را این گونه توصیف کرد: «ماه عسل» در فضایی پخش شد که مقام معظم رهبری سال‌هاست چهار هدف مهم اخلاق، دین، آگاهی و امید را سرلوحه برنامه‌های سیما قرار دادند. برنامه‌های صدا و سیما باید دارای اخلاق و پایداری بر دین باشد و همچنین امید و آگاهی را در خانه‌های مردم جاری کند. در این بین «ماه عسل» از جمله برنامه‌هایی است که توانسته این چهار ویژگی را در خود جای دهد.

وی ادامه داد: این که از قاب تلویزیون، اخلاق و دین جاری شود مستلزم حضور مردم و بیان اتفاقات زندگی عادی جامعه است که این مهم دین‌مداری و اخلاق‌گرایی را در اجتماع رواج می‌دهد.

همچنین دکتر پورحسین افزود: همان طور که محمد سلوکی عنوان کرد،لذت همیشه در کنار خنده و شادی نیست و گاهی در کنار اشک و بهجت وجود دارد. آن چیزی که ما تحت عنوان «ماه عسل» و استقبال مردم شاهد بودیم، ویژگی متفاوتی است که در طی یک سال زحمت و تلاش بی وقفه احسان علیخانی و تمام عوامل این برنامه و همچنین نزدیک بودن به نظریه مقام معظم رهبری شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در برنامه پر رفت و آمدی مانند «ماه عسل» که چند ده نفر عوامل پشت صحنه این برنامه حضور دارند، هدایت و جمع کردن این عزیزان جزئی از هدف‌گذاری و زحمات احسان علیخانی است.

پور حسین در پایان گفته‌های خود بیان کرد: از حضور صمیمانه شما حضار و جناب دکتر صلاحی، مهندس فتاحی، دکتر جلالی و همچنین دیگر عزیزان تشکر می‌کنم.

در ادامه این مراسم محمد سلوکی از صدایی آشنا که امسال در قاب «ماه عسل» ثبت شد بر روی صحنه دعوت کرد. 

امیر علی بهادری خواننده تیتراژ ابتدایی «ماه عسل» پس از تبریک و تشکر از عوامل این برنامه بیان کرد:  به نظر من همه دنیا پر از انرژی است که از سوی ما انسان‌ها ساطع می‌شود و خدا را شکر ما این انرژی را در گروه «ماه عسل» شاهد بودیم و بازخورد‌های مثبتش را از سوی مخاطبین می‌گرفتیم. 

همچنین پس از اجرای زنده امیر علی بهادری، کاظم جلالی پژوهشگر و نماینده مجلس شورای اسلامی بر صحنه آمد و پس از تبریک به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) و تشکر از عوامل سخت کوش «ماه عسل» گفت:  اجرای برنامه‌های گفتگومحور کار بسیار دشواری است. خیلی‌ها می‌گفتند «ماه عسل» از خط قرمزها عبور کرده و با نقدهای تندی به طراحی دکور و سوژه‌های این برنامه روبرو شد و بسیاری برنامه را پمپاژ غم و غصه در زمان افطار تعبیر کردند. 

وی ادامه داد: بسیاری از افراد می‌گویند که احسان علیخانی احساسی برخورد می‌کند اما باید بگویم علیخانی از یک سوال احساسی به حتم یک برداشت منطقی دارد. «ماه عسل» جزو پر بیننده‌ترین برنامه‌های صدا و سیما است و یک بلند‌گویی برای کسانی که صدایشان را کسی نمی‌شنود. منظور صدای مستضعفین نیست بلکه این برنامه صدای مردم را به گوش مردم و مسئولین می‌رساند، مردم‌داری، مردم‌محوری و از کف خیابان سوژه‌یافتن جزئی از ویژگی‌هایی است که بر جذابیت «ماه عسل» می‌افزاید. 

جلالی افزود: مسئله بعدی که مردم آن را مطرح کردند غمگین بودن فضای برنامه است و این در صورتی است که اکثریت قسمت‌های «ماه عسل» با امید به اتمام می‌رسید و واقع‌گرایی، مصائب و مشکلات را بطور ملموس به ما نشان داد. 

وی در پایان گفته‌های خود بیان کرد: در آخر باید از احسان علیخانی این جوان با استعداد و پر قدرت تشکرو قدردانی کنم و بگویم هر کسی در زندگی‌اش اشتباهاتی دارد اما این دلیل نمی‌شود که از خط ریل موفقیت جدا شود بلکه باید تجربیات بیشتری را کسب و به پله‌های بالاتر صعود کند. 

در ادامه این مراسم تیتراژ سال 92 با صدای فرزاد فرزین طنین‌انداز شد. 

همچنین محمد سلوکی در ادامه مراسم تجلیل از عوامل برنامه «ماه عسل» بیان کرد: اگر دوستان ما در فضاهای مختلف شهرداری تهران با قدرت میزبان ما هستند فقط و فقط به خاطر حضور و همراهی تک تک شما عزیزان است. 

محمود صلاحی مدیریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفته‌های خود را اینگونه بیان کرد: بسیار خرسندم که امشب و در این مکان میزبان برنامه پر مخاطبی چون «ماه عسل» از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هستم که تمام زیبایی و احساسات پاک مردم ایران در طول تاریخ در قالب برنامه فرهنگی عنوان کرده است. 

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) فرصتی برای آشکار کردن زیبایی و حضور مردم است و این برنامه به چنین فرصتی ارج نهاده و بستری برای اینگونه فعالیت‌ها فراهم کرده است. 

صلاحی در پایان افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آمده‌ همکاری و تعامل بیشتر با رسانه ملی است و این برنامه نشان داده است که ظرف رسانه برای چنین برنامه‌هایی کامل و آماده است. 

محمد سلوکی در ادامه با دعوت از مهدی یراحی بر صحنه و تشکر از محمود صلاحی مدیریت سازمان فرهنگی هنری شهردادری تهران ادامه داد: یکی از نام‌هایی که همیشه بر قاب «ماه عسل» می‌درخشد و ثبت شده است حضور دوست و صدای دوست داشتنی مهدی یراحی است. 

پس از اجرای زنده مهدی یراحی، محمد سلوکی با بیان اینکه امسال «ماه عسل» سختی را پشت سر گذاشتیم بیان کرد: «ماه عسل» امسال میزبان بیش از 300 مهمان از قشرهای مختلف جامعه بود. 

وی ادامه داد: در برنامه امسال تهدیدها تبدیل به فرصت شد و اتفاق خوبی با عنوان طرح محسنین در قاب «ماه عسل» امسال شکل گرفت. 

همچنین در ادامه مراسم  پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: من در ساعات آخرین روز از برنامه «ماه عسل» در خدمت برادر عزیزم احسان علیخانی بودم و نمی‌دانم چگونه باید از تلاش‌ها و زحمات این بزرگوار تشکر کنم. در جلسه‌ای که با دکتر حسن روحانی داشتیم وقتی آمارها را به ایشان نشان دادم احساس رضایتمندی و خوشحالی کردند. در اینجا باید بگویم ما در ابتدا با تردید وارد شدیم و این اشتباهی از سوی ما بود که مردم را نشناخته‌ایم، این مردم کاری‌ کردند کارستان و ما در عرض یک هفته 340 هزار پیامک برای اعلام آمادگی حمایت از کودکان و یا خانواده‌های بی‌سرپرست و یا بد سرپرست داشته‌ایم. 

وی در پایان اشاره کرد: تشکر ما از احسان علیخانی بعد مادی ندارد و از سوی ما یک لوحی به رسم یادبود و سفر به عتبات عالیات تقدیم برادر عزیزم می‌شود و از شما می‌خواهم که این جوان رشید که الگویی در راستای نیکوکاری فراهم کرده است را تشویق کنید. 

محمد سلوکی از کاظم جلالی، پرویز فتاح، الهه راستگو، رضا پورحسین، محمود صلاحی و شهرام گیل آبادی دعوت کرد تا برصحنه حضور پیدا کنند. 

وی ادامه داد: در ابتدا تقدیر می‌شود از مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما ناصر کریمیان به پاس تمام تلاش‌های بی‌پایان این عزیز و همچنین تقدیری دیگری به پاس زحمت و تحمل تمام زخم زبان ها و ... از دوست خوبم تهیه‌کننده و مجری «ماه عسل» احسان علیخانی و دیگر دوستان عزیز در گروه کارگردانی و طراحی «ماه عسل» مریم نوابی‌نژاد، سید حامد میر فتاحی و محمد پیوندی. 

در ادامه این مراسم از عوامل دیگر برنامه چون: مسعود رجبیان: مدیر تولید، پیمان قانع: طرح صحنه، محسن نجفی، ایمان غیاثی: گروه مستند ساز برنامه «ماه عسل»، محمدرضا کشمیری: تدوینگر، مهدی یراحی، مهدی یغمایی، فرزاد فرزین، امیر علی بهادری: خوانندگان، رضا کرد: مدیر تدارکات، حسین کلهر: نویسنده، پیمان کوشایی: تصویربردار، محسن احمدی: صدابردار، رضا صفاییان‌پور: کارگردان تلویزیونی، رضا برزگر: ناظر پخش، امیر حسین سعادتی: انفورماتیک، مرتضی محمدی: دستیار تهیه کننده و فرشید شکیبا: روابط عمومی تقدیر به عمل آمد. 

بعد از اهدای هدایا احسان علیخانی به دعوت محمد سلوکی برروی صحنه حاضر شد و بیان کرد: از همه شما عزیزان و مدیران تشکر می‌کنم. در اصل امشب من میزبان محسوب می‌شوم و سپاسگزاری می‌کنم از تمام شما عزیزان. 

بعد از اتمام «ماه عسل» به یاد این جمله افتادم که «اگر ماه عسل، «ماه عسل» شد فقط و فقط به برکت حضور شما مردم و عوامل پر توان این برنامه بوده است. همانطور که من به ماه عسل مدیون هستم، ماه عسل هم به شما مدیون است» و بلا فاصله برای تمام بچه‌های گروه برنامه فرستادم: اگر شما عزیزان نبودید ماه عسل ماه عسل نمی‌شد. 

وی ادامه داد: اگر اندک آبرویی در برنامه‌سازی دارم از دعای مادرم دارم و دوست دارم هدیه‌هایم را به مادرم تقدیم کنم و همچنین که آقای پرویز فتاح که لطف کردند سفر به کربلای معلی را هدیه دادند ممنونم اما من بدون همکارانم به کربلا نمی‌روم و اگر امکانش هست با همه گروه «ماه عسل» اربعین به کربلا سفر کنیم. 

علیخانی در پایان با اشاره به برپایی جشن عروسی حامد محمدی رعنا مهمان برنامه «ماه عسل» 94 در مشهد مقدس افزود: من را به خاطر تمام کوتاهی‌ها و اشتباهاتم ببخشید و امیدوارم توانسته باشم رسالت خود را تمام انجام داده باشم. 

در پایان این برنامه با تبریک و تقدیر از زوج جوان «ماه عسل» 94 توسط محمود صلاحی و پرویز فتاح و اهدای 5 سکه تمام بهار آزادی و همچنین سفر به عتبات عالیات به زوج و پخش قسمت‌های مختلفی از سری برنامه‌های «ماه عسل» در تالار ایوان شمس به اتمام رسید.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۳۴ ۲۹ تير ۱۳۹۵
سلام به دوستان عزیز ماه عسل
مخصوصا بزرگوار گرانقدری به اسم احسان علیخانی...
انشالله هر ساله جشن موفقیت های ماه عسل رو بگیریم البته با حضور جوان رعنا و ماشالله پرانرژی احسان جان عززززززییییییزم مثل همیشه و در اخرر آرزوی سلامتی عوامل"ماه عسل" انشالله موفق و موید باشید
ماهتون عسل.
یاعلی.
نرگي
۱۶:۳۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
خيلى قشنگ
علی
۱۵:۵۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
احسان علیخانی عزیز دوستت داریم به خاطر اجرای خوب و برنامه سازی موفقت.
علیرضا
۱۰:۵۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
با عرض سلام و خسته نباشی
از تمام بچه های ماه عسل بابت زحمتی که کشیدن بسیااااااار تشکر میکنم
علیرضا
۱۰:۵۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
با عرض سلام و خسته نباشی

از تمام بچه های ماه عسل بابت زحمتی که کشیدن بسیااااااار تشکر میکنم ولی بزارین حرف دل خودم و خیلی از رفقامم بزنم؛ خیلی از قسمتای امسال ماه عسل امسال به دلمون ننشست... همین