سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیشه عمر مربیان در دست بازیکنان

نیمکت مربیان در ایران همواره لرزان است، عمر کوتاه مربیان نشان دهنده‌ی غیر حرفه‌ای بودن فوتبال ما است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فوتبال نتیجه گرای ما باعث شده است خیلی از مربیان بعد از چند هفته نتیجه نگرفتن برکنار شوند و نیمکت سرمربیگری را به مربیان دیگر تحویل دهند به هر حال این پروسه‌ای است که در ایران اجرا می‌شود و فوتبال و فوتسال به آن عادت کردند دیگر موضوعی که در فوتبال ما باب شده واژهِ باب شده شوک در فوتبال امروزی کشورمان باعث شده که بسیاری از مربیان باشگاه‌ها به همین بهانه مربیان خود را برکنار کنند.

مسئله دیگر نبود ابزار لازم در اختیار مربیان است که آنها با وجود امکانات کم باید نتایج قابل قبولی هم کسب کنندو گرنه به درب خروجی باشگاه نزدیک می‌شوند . به هر حال همه این مسائل باعث شده که عمر مربیگری در ایران کم شود و مربیان بعد را چند هفته جای خود را   به دیگرمربی بدهند.

سابقه مربیگری در باشگاه فوتسال علم و ادب مشهد بوده و هم چنین به عنوان دستیار در تیم‌های صبای قم و استقلال تهران مشغول به کار بوده است.

صادق ورمزیار گفت: عمر مربیگری در ایران راه بازیکنان مشخص می‌کنند.

کارشناس فوتبال در ادامه عنوان کرد: مسئولان تیم‌های فوتبال همه نتیجه گرا هستند آنها در قبال عدم نتیجه گیری تیمشان باید پاسخگو باشند به همین خاطر عمر مربیان در ایران کم است.

وی در ادامه افزود: یک مربی با برنامه ریزی، هدف، دستیاران خوب و نیروهای انسانی می‌توانند نتیجه خوبی بگیرند. صبر و شکیبایی رسانه‌های ما بسیار کم است و اگر مربی در ابتدا کارش شروع خوبی نداشته باشد در رسانه‌ها به عنوان مربی ضعیف نام برده می‌شود.

صادق ورمزیار درباره چرخش مربیان در لیگ برتر گفت:مربیگری در ایران مثل یه دایره  است که همه می‌توانند داخل این دایره قرار بگیرند داخل این دایره فقط مربیان هستند که سلسله وار جایشان را با یک دیگر عوض می‌کنند و این دایره همین شکلی ادامه پیدا می‌کند.

ورمزیار بیان کرد: اگر یک مربی در یک تیم بخواهد قصد ماندگاری داشته باشد باید به صورت برنامه ریزی شده کار کند بازیکن وقتی مطمئن شود مربی اش ماندگاره بهتر کار می‌کند متاسفانه بازیکنان می‌توانند در ایران مربی ها را عوض کنند، بازیکن با اطمینان از حضور ثابت مربی در تیم بهتر کار می‌کند.

صادق ورمزیار عمر مربیگری را در لیگ برتر ایران زیاد می‌داند در صورتی که مربی بتواند وارد چرخه‌ی برنامه ریزی بشود و اگر مربی بتواند چرخه‌ی برنامه ریزی به وجود بیاورد به طور حتم جا به جا نمی‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر مربی بتواند بازیکنی جوان و تکنیکی را به تیم بیاورد در مربیگریش ثبات دارد و بتواند با برنامه‌ریزی مدون جلو برود.

صادق ورمزیار عنوان کرد: بسیاری از مربیان دانش وعلم مربیگری ندارند بعضی از مربیان به دنبال دانش روز مربیگری هستند مربیان ایران نسبت به همتای خود به روز نیستند فدراسیون فوتبال کلاس‌های توجیهی یک روزه برای مربیان می‌گذارد این مدت بسیار کم است مربیان کمی در کشورمان دوره دیده‌اند و مدرک گرفتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من خود برای گرفتن مدرک مربیگری می‌خواهم به اروپا بروم و کلاس‌های مربیگری را در آنجا ببینم تا بتوانم در ایران به مربیگری بپردازم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.