سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام کاروان یک نفره به مسابقات جهانی!

مسئولان و هیئت رئیسه فدراسیون چه فکری کردند که فقط یک جودو کار را راهی مسابقات مهم جهانی کردند؟

سعید قمی، کارشناس جودو کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اینکه در فدراسیون جودو رفت و‌آمدها و خداحافظی های زیاد و در سن پایین در بین جودوکاران رواج زیادی پیدا کرده نشان از بی انگیزگی و بی‌برنامگی در تشکیلات ورزش است که این یک معضل برای سیستم ورزشی محسوب می شود. 
 
سرمربی تیم ملی جودو کارگران کشور در ادامه افزود: برای حل این مشکل باید کارشناسی شود و علت‌های این اتفاق پیدا شود که چرا ورزشکاران در رشته جودو خیلی زود و در سن کم خداحافظی می کنند. 
 
خداحافظی زود هنگام ورزشکاری با سن کم باعث هدر رفتن سرمایه‌های ملی و سوختن استعدادهای این ورزش المپیکی می شود. 
 
رئیس انجمن جودو کارگران کشور اظهار داشت: متاسفانه فدراسیون در چند سال اخیر در استعدادیابی و حتی نگه داشتن قهرمانان کم موجود مثل جواد محجوب، صفویه، جمال و... نتوانست موفق باشد و عملکرد ضعیفی را از خود بر جای گذاشت و همین اندک قهرمانان را هم سوزاند و از بین برد که این ضعف بزرگی برای مدیریت فدراسیون است، آنها به راحتی خداحافظی می کنند و ما هم چون جایگزین بهترین برایشان نداریم مجبور می شویم، آنها را با وعده های مختلف برگردانیم. 
 
نه نمی‌توانم خواسته‌هایشان را برآورده کنیم و نه نمی‌توانیم آنها را حفظ کنیم پس آنها را نابود می کنیم. 
 
قمی در ادامه بیان داشت:اعزام کاروان یک نفره به مسابقات جهانی نشان دهنده مرگ جودو است و ما هم داریم جودو را دفن می کنیم درصورتی که در ایران و در ورزش های انفرادی پتانسیل های فراوانی داریم ولی متاسفانه بلد نیستیم از این پتانسیل ها استفاده کنیم و این نشان می دهد که ما در جودو موفق نبودیم. 
 
وی اذعان داشت: این موضوع باید از سمت وزارت ورزش و کارشناسان خبره این رشته واکاوی و آسیب‌شناسی شود چون پیامدهای زیادی به دنبال خواهد داشت و نباید از آنها به راحتی گذشت. 
 
من به عنوان یک کارشناس از هیئت رئیسه و مدیریت فدراسیون یک سوال دارم: چه فکری کردند که با یک ورزشکار به مسابقات جهانی می روند پس با این روند حتما مسابقات بعدی فقط یک مربی را اعزام می‌کنند. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم مسئولین ورزش کشور هر چه زودتر فکری به  حال این ورزش المپیکی بکنند و برای ملایی در مسابقات جهانی هم آرزوی موفقیت می کنم. 
 
انتهای پیام/ 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.