سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرواز سفینه فضایی باری Cygnus به ایستگاه فضایی بین‌المللی

شرکت آمریکایی Orbital sciences corporation قصد دارد پروازهای باری به ایستگاه فضایی بین‌المللی را بر اساس قرارداد با ناسا در ماه دسامبر سال جاری میلادی از سر بگیرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری ریانووستی، شرکت Orbital، طبق قرارداد با ناسا انتقال بارها به ایستگاه فضایی بین‌المللی را با سفینه فضایی باربر Cygnus انجام می‌دهد، این سفینه با موشک حامل Antares که توسط شرکت Orbital طراحی شده است، در مدار زمین وارد می‌شود شرکت Orbital، پس از آنکه موشک Antares در لحظه پرتاب در فرودگاه فضایی والوپس واقع در ایالات متحده آمریکا در 28 اکتبر سال 2014 منفجر شد، پرتاب‌ها را متوقف کرد.

Orbital پرتاب بعدی سفینه Cyrgnus به ایستگاه فضایی بین‌المللی را با کمک موشک Atlas5 که توسط شرکت ULA طراحی شده است، از فرودگاه فضایی در کیپ کاناورال واقع در فلوریدا انجام خواهد داد. این مأموریت برای ابتدای دسامبر سال 2015 برنامه‌ریزی شده است.

فرانک کالبرتسون معاون ریاست شرکت Orbital گفت: در سال 2016 ما حداقل سه مأموریت دیگر بر اساس قرارداد با ناسا انجام خواهیم داد: دو و یا احتمالاً سه پرتاب سفینه فضایی باری توسط موشک حامل Antares انجام خواهد شد، نخستین پرتاب‌ها باید در ابتدای سال 2016 انجام شود، یک پرتاب دیگر سفینه فضایی باری توسط موشک Atlas5، برای تأمین نیاز ناسا در انتقال بارها به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام خواهد شد.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.