سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

بنیاد بوعلی‌سینا باید جهانی شود

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا گفت: این بنیاد باید به یک مرکز توانمند ابن‌سینا پژوهی در سطح بین‌المللی تبدیل شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ توکل دارایی اظهار کرد: یکی از اهداف بنیاد بوعلی‌سینا تبدیل این مکان به مرکز ابن‌سینا پژوهی است.

وی بوعلی‌سینا را نماد شهر همدان دانست و تاکید کرد: به وسیله بوعلی‌سینا می‌توان شهر همدان را به دنیا معرفی کرد چرا که تمامی مردم دنیا حتی افراد عادی، نام بوعلی‌سینا را شنیده و در همه دایره‌المعارف‌های دنیا می‌توان نام این حکیم بزرگ را مشاهده کرد.

دارایی، با بیان این که در دایره‌المعارف بزرگ اسلامی و دیگر دایره‌المعارف‌ها به جای چند صفحه، گاهی 50 تا 100 صفحه به معرفی این حکیم پرداخته شده است، گفت: مدخل ابن‌سینا از این کتاب‌ها اخراج و به صورت کتابی جداگانه چاپ و منتشر شده است.

رئیس روابط عمومی بنیاد بوعلی از چاپ فاخر کتاب قانون خبر داد و گفت: تمامی نسخه‌های این کتاب مورد بررسی قرار گرفته و چاپی فاخر و تصحیح شده از این کتاب به‌زودی منتشر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون لوح فشرده 800 نسخه از کتاب‌های خطی بوعلی‌سینا جمع‌آوری شده است و در نظر داریم این تعداد را تا پنج هزار نسخه افزایش دهیم.

دارایی با اشاره به کتابخانه مجهز بنیاد بوعلی تصریح کرد: در این کتابخانه 17 هزار و 500 جلد کتاب در مورد بوعلی‌سینا و ابن‌سینا پژوهی موجود بوده و آماده ارائه خدمت به ابن‌سینا پژوهان هستیم.

وی ابن‌سینا را یکی از افتخارات ایران و اسلام دانست و گفت: دو کتاب معروف شفا و قانون و بیش از 250 تا 270 رساله حاصل زندگی علمی بوعلی‌سینا بوده و چاپ کتاب شرح شفا به قلم "سید عبدالله انوار" از دیگر اقدامات بنیاد بوعلی است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: ابن سینا ، بنیاد ، همدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.