سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص منابع بلوکه شده در توسعه بخش کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: منابع بلوکه شده را باید به عنوان سرمایه مولد و توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی استفاده کرد.

عباس پایی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص صادرات و واردات محصولات کشاورزی در دوران پساتحریم اظهار داشت:اقتصاد کشور مشکلات مختلفی دارد که همواره یکی از مشکلات جدی آن واردات بی‌رویه و عدم حمایت از تولید داخل است که از سویی اقتصاد‌دانان به این نتیجه رسیدن که باید اقداماتی در جهت کنترل واردات محصولات خارجی مشابه داخل صورت گیرد.

وی افزود: طی سال‌های تحریم تا حدود زیادی واردات محصولات خارجی کنترل شده که در واقع این امر یک دستاورد مهم تلقی می‌شود و از سویی نباید با گشایش تجارت‌های خارجی این دستاردها از دست دهیم زیرا در حال حاضر کشور سهم عمده‌ای در تامین منابع غذایی خود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: دولت با سیاست‌های حمایتی از تولید داخل می‌تواند جلوی واردات احتمالی ناشی از گشایش رفع تحریم‌ها را بگیرد.
 
پایی‌زاده در ادامه بیان کرد: بنابراین منابع بلوکه شده باید به عنوان یک سرمایه مولد و توسعه در جهت توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و تامین تسهیلات بانکی ارزان قیمت استفاده کرد.

وی با اشاره به استراتژی دولت در دوران پساتحریم تصریح کرد:در حال حاضر بسیاری از استراتژی‌ها از سوی دولت اعلام نشده که انتظار داریم در دوران پساتحریم با توجه به پتانسیل‌های داخل و اقتصاد مقاومتی سیاست‌های دولت در راستای افزایش راندمان زیرساخت‌های بخش کشاورزی صنایع، بازارو صادرات باشد. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.