سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاكيد مديرعامل سازمان صنايع كوچك بر کاهش نرخ تسهیلات بانکی

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت با برگزاری مذاكرات مستمر با بانك‌ها در تلاشند تسهيلات ويژه‌ای برای واحدهای صنعتی كوچك در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سیدمحمد علی سید ابریشمی در گردهمایی یک روزه ضمن تاکیدبرشفاف سازی بیان کرد: ارائه آمار و اطلاعات درست از وضعیت شهرک‌ها ونواحی صنعتی باید اولویت اصلی مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خروج از وضعیت رکود و بهبود وضعیت فعلی اقتصاد را در گرو صحت آمار و اطلاعات ارائه شده توسط استان‌ها برشمرد و گفت: پایه هرنوع تصمیم گیری صحیح در کشوردر گرو آمار واقعی است.

دکتر سید ابریشمی همچنین به مشکلات واحدهای صنعتی و نرخ سود تسهیلات اشاره و اظهار داشت: واحدهای صنعتی با توجه به نرخ سود تسهیلات بانکی به راحتی نمی‌توانند روی پای خود بایستند، لذا باید تمهیداتی در نظر گرفت که هم بانک‌ها با مشکل روبه رو نشوند وهم واحدهای صنعتی بتوانند از منابع مالی بانک‌ها بهره‌مند شوند.

وی تأمین وثیقه بانکی را از دیگر معضلات تولیدگران برشمرد و گفت: با همکاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک می‌توان بخشی از این وثایق را تأمین کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه ضمن تشریح وضعیت کیفی شهرک‌ها ونواحی صنعتی سراسر کشور به موضوعاتی نظیر، معافیت مالیاتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، واگذاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی به شرکت های خدماتی، اتمام به موقع پروژه‌های نیمه تمام،برگزاری به موقع مجامع هریک از شرکت‌های استانی اشاره کرد.

در ادامه این گردهمایی یک روزه معاونان ومدیران سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران نیز به تشریح وضعیت فعلی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و واحدهای مستقر در این مناطق پرداخته وبر اجرای برنامه‌های آتی سازمان تاکید کردند.

مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور نیز ضمن تشریح چالش‌های پیش روی این مناطق صنعتی ،گزارشی از اقدامات انجام شده در این مناطق صنعتی ارائه کردند.

همچنین در این گردهمایی موضوعاتی نظیر راه‌اندازی سیستم GIS و MIS در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور و مزایای اجرای این دو طرح در ارائه تصویر واقعی از وضعیت واقعی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، وضعیت زیرساخت‌های عمرانی نظیر آب، برق و گاز ... و ضرورت کیفی سازی وضعیت این مناطق صنعتی، خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نظیر ضمانت خرید مواداولیه، ضمانت دریافت تسهیلات وهمچنین اقدامات انجام شده به مناسبت گرامیداشت روز حمایت از صنایع کوچک در سراسر کشور مطرح و با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاونان ومدیران سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در این گردهمایی استاندار اصفهان و مدیرکل حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.