سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران کبودرآهنگ در هفته دولت

مدیر فنی و حرفه ای کبودرآهنگ گفت: بیش از 20 میلیارد ریال برای ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران در کبودراهنگ هزینه شده است که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه باشگاه‌های خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی قادری اظهار کرد: برای ساخت  کل طرح بیش از20 میلیارد ریال هزینه شده است که  19 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار مصوب داشته که تقریباً 73 درصد معادل 14 میلیارد و 500 میلیون ریال تا به حال تخصیص پیدا کرده و مابقی جزء مطالبات پیمانکار می باشد.

مدیر فنی و حرفه ای کبودراهنگ بیان کرد: برای تجهیز بخش اداری و پشتیبانی و کارگاه های آموزشی بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در حال حاضر 100 میلیون ریال  هزینه شده است.

وی در ادامه این طرح را جزء طرح های ملی عنوان کرد و افزود: این مرکز آموزشی با زمینی به مساحت 2 هزار و 100 متر مربع در سه طبقه احداث شده است که طبقه اول به عنوان خوابگاه و سالن غذا خوری به ظرفیت 60 نفر طراحی و طبقه دوم با 5 کارگاه آموزشی و سایت اداری جهت بهره برداری مرکز آموزشی خواهران و طبقه سوم با دو سالن مجزا، اجتماعات و سالن برگزاری آزمون با ظرفیت 150 نفر در نظر گرفته شده است.

قادری در خصوص برنامه های قابل افتتاح این مرکز عنوان کرد: راه اندازی حداقل 6 کارگاه آموزش قالیبافی، صنایع چرم، طراحی و دوخت، صنایع دستی، رایانه و امور مالی و بازرگانی، جهت آموزش به بانوان شهرستانی که بالغ بر200هزار نفر ساعت، می باشند،  آمادگی پذیرش این مرکز، 60 نفر کارآموز بر اساس ظرفیت خوابگاه، بهره برداری از سالن اجتماعات با ظرفیت 100 نفر، بهره برداری از سالن برگزاری آزمون با ظرفیت 150 نفر می باشد.

وی حرفه های آماده آموزش در این مراکز را صنایع چرم که شامل کیف دوزی، حکاکی روی چرم، نقاشی روی چرم و صنایع دستی را شامل معرق کار چوب بدون قالب، معرق کار کاشی و سرامیک، معرق کار الیاف گیاهی، سوخت نگار روی چوب و نی، دوزنده و تزئين كار لباس، سازنده وسایل وجعبه های تزئینی وکاربردی، سازنده دوخت های سنتی تلفیقی، بچه گانه و دخترانه دوز و صنایع فرش را شامل قالیبافی، فرش تابلوئی، تزئینی و طراحی دوخت را مانتو دوز، سری دوز حرفه ای، راسته دوز عنوان کرد.

انتهای پیام/ی


برچسب ها: همدان ، مرکز ، آموزش ، فنی ، حرفه ای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.