سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

معرفی فیلم های برتر دهمین جشنواره ملی فیلم مستند و کوتاه رضوی یزد

آیین اختتامیه دهمین دوره جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی با حضور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی کشور،علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی ومعرفی برگزیدگان بخش‎‎های مختلف جشنواره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ در آیین اختتامیه  دهمین جشنواره ملی فیلم مستند و کوتاه رضوی یزد آثار برگزیده دو بخش مستند و داستانی جشنواره از سوی هیات داوران معرفی وتجلیل شدند.

بخش مستند:
 
هیات داوران ضمن تقدیر از فیلم میلاد و به کارگردانی فاطمه طوسی،  تندیس زرین جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۴۰ میلیون ریال را به فیلم مریم به کارگردانی شبانی تقدیم کرد. 

همچنین در این بخش فیلم دست به مهره به کارگردانی «سید وحید حسینی» رتبه دوم  و سپیده به کارگردانی عباس سندی موفق به کسب رتبه سوم دراین بخش و حائز دیپلم افتخار و جایزه‎‎های نقدی ۳۰ و ۲۰ میلیون ریال شدند. 

جایزه ویژه هیات داوران بخش مستند به فیلم مستند شکاف به کارگردانی محمدرضا مجلسی با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال اعطا شد.
 
 بخش داستانی:

 از سوی هیات داوران هیچ فیلمی شایسته تندیس نشد و رتبه دوم ودیپلم افتخار و جایزه ۴۰ میلیون ریالی به فیلم صراحی به کارگردانی سعید نجاتی رسید. 

عنوان سومی این بخش هم به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۵ میلیون ریال به مهدی سیم ریز به خاطر کارگردانی فیلم چمدان اهدا شد. 

جایزه ویژه هیات داوران در بخش اصلی داستانی هم با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال نصیب فیلم درهای نزدیک اثر سعید سلمان روغنی شد. 

سبک زندگی :

داوران جشنواره دهم در بخش فیلم‎‎های داستانی دو فیلم برگزیده را به طور مشترک حائز دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال دانست که شامل فیلم کودکان ابری به کارگردانی رضا فهیمی و از طرف آن‌ها به کارگردانی سعید روستایی بود. 

در این بخش از سوی هیات داوران با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال از فیلم‌های جای من را توی اتاق بیانداز به کارگردانی امیر توده روستا، رضا جمالی به خاطر فیلمنامه عروسی مسلم، داوود رحمانی فیلمبردار سه سال و سه ماه و دو روز و مهرداد حسنی کارگردان فیلم سکوت، تقدیر ویژه شد .

همچنین گفتنی است هیئت داوران دهمین دوره جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی  متشکل از مهتاب کرامتی، حمید نعمت الله، هومن بهمنش، نرگس آبیار، فرهاد مهران فر و محمد آفریده بودند.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، رضوی ، کوتاه ، مستند ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.