سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

9درصد کاهش مصرف سوخت در 4 ماهه اول امسال

وزیر کشور با بیان اینکه مصرف سوخت در چهارماهه اول امسال نسبت به سال گذشته حدود 9 درصد کاهش یافته است، گفت: میزان مصرف چهار ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با سال 92 حدود 20 درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جواناز ارومیه «عبدالرضا رحمانی فضلی» در چهارمین جلسه مبارزه با قاچاق سوخت اظهار داشت: جلسه هماهنگی مبارزه با قاچاق سوخت یکی از جلسات موثر و موفق بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت در گام اول میزان مصرف روزانه گازوییل در کشور از 120 میلیون لیتر به 100 میلیون لیتر رسیده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در مناطق مرزی نیز با توجه به مجوزی که وزارت نفت داده جایگاه های سوخت مستقر شده و این جایگاه ها به مرزنشینان و کامیون های عبوری خدمات ارائه می کنند.

وی اضافه کرد: قاچاق سوخت در مناطق مرزی تا حدود 50 درصد کاهش یافته و معیشت مرزنشینان و درآمد آنان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر کشور با بیان اینکه طرح بسیار بزرگی با هماهنگی وزارت نفت و معاونت پخش و پالایش به همراه وزارت راه و شهرسازی در دست بررسی است، گفت: در این طرح موضوع ارائه سوخت پیمایش کامیون ها و اتوبوس ها مطرح است که با توجه به آن همه اتوبوس ها و کامیون ها که براساس برنامه ها و سیستم های کنترلی متناسب با پیمایش سوخت گیری نمایند مجهز خواهند شد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: پیش بینی می شود که اگر این طرح اجرایی شود حدود 30 درصد سوخت گازوییل در کشور کاهش یابد.

وی ادامه داد: یک همدلی و هماهنگی خوب میان اعضا وجود دارد و در این جهت وزارت راه و شهرسازی ،سپاه، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و وزارت نفت فعال هستند و استاندارهای چهار استان در این جلسات شرکت می کنند که نتایج بسیار خوبی دارد.

وزیر کشور افزود: در چهارمین جلسه مقرر شد که موضوع طرح پیمایش تا اواخر شهریور راه اندازی شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: همچنین مقرر شد که در مناطق مرزی برخی از اختیارات را با مطالعه ای که کارگروه انجام خواهد داد به استانداران واگذار کنیم که نقش استانداران در میزان صادرات و واردات سوخت و همچنین قیمت گذاری با فرمول ها و سیاست هایی که وزارت نفت تعیین می کند بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: این کار یک الگوی مناسبی است که می تواند ما را برای مبارزه با قاچاق سوخت و سایر کالاها هدایت کند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: امسال ، کاهش ، کشور ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.