مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت: برخورد با قاچاقچیان با جدیت ادامه می یابد

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت:بدلیل قرار گرفتن در مسیر راه ترانزیتی و همچنین همسایگی با استانهای مرزی کشور،همواره بعنوان یکی از مقاصد اصلی قاچاق کالا مورد توجه قاچاقچیان بوده است.

ممیزی افزود:در این راستا تعزیرات حکومتی استان زنجان همکاری بسیار مناسبی با نیروی انتظامی،گمرک و دانشگاه علوم پزشکی استان به عمل آورده که نتیجه این جدیت و قاطعیت در برخورد با کالای قاچاق،ورود 406 پرونده قاچاق کالا و ارز به شعب ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان می باشد.

وی ادامه داد:بر اساس فراوانی بیشترین آمار قاچاق در بخش پوشاک و البسه و سپس در بخش های لوازم خانگی،آرایشی وبهداشتی،سیگار،لوازم الکترونیکی و... می باشد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه طی امسال محموله های متنوع میوه نیز در استان کشف و ضبط گردید که نشان دهنده افزایش قاچاق محصولات کشاورزی به استان می باشد به گونه ای که در 5 ماهه نخست سال 94 از ورود بیش از 5 محموله قاچاق میوه به استان جلوگیری بعمل آمد.

ممیزی اضافه کرد: یکی از اولویتهای اصلی تعزیرات حکومتی استان رسیدگی خارج از نوبت به پرونده های ورودی در بخش قاچاق کالا و ارز می باشد بطوریکه تمامی پرونده های وارده در مدت زمان معین با پیگیری شعب مربوطه مختومه و آراء مقتضی صادر گردیده است.

وی گفت :طبق آمار موجود در شهرستان زنجان تعداد 250 پرونده،شهرستان خدابنده تعداد 88 پرونده و در شهرستان ابهر تعداد 68 پرونده در این زمینه وارد گردیده است.

ممیزی افزود:میزان جریمه نقدی قاچاقچیان طی امسال بر اساس آراء صادره بیش از 42 میلیارد ریال و میزان جریمه نقدی وصول شده بالغ بر 15 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.