سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری‌های عفونی روده‌ای سلامتی میلیون‌ها کودک را تهدید می‌کند

گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند، که بیماری‌های عفونی روده‌ای سلامتی میلیون‌ها کودک را در سراسر دنیا تهدید می‌کند.

احمد سروانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پیشرفت‌های گوناگونی تاکنون در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی مختلف صورت گرفته که این پیشرفت‌ها در بسیاری از مواد نتوانسته کارساز باشد.

وی افزود: البته بحث کارساز نبودن پیشرفت‌ها به این معنی نیست، که هیچ کاهشی در میزان بروز و شیوع بیماری‌های عفونی صورت نگرفته است، بلکه موضوع اصلی این است، که با وجود برخی از کاهش‌ها اما همچنان بیماری‌های عفونی در بسیاری از مناطق به شدت شایع بوده، و مرگ و میر بالایی را موجب می‌شوند.

سراوانی با اشاره به بالا بودن میزان شیوع عفونت‌های روده‌ای در برخی از مناطق و کشورهای جهان، تصریح کرد: این بیماری‌ها به ویژه در کودکان، سالمندان و افراد با سیستم ایمنی ضعیف مشکلات بیشتری را به وجود آورده، و مرگ‌و‌میرهای بالایی را موجب شده است.

وی تاکید کرد: گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند، که بیماری‌های عفونی روده‌ای سلامتی میلیون‌ها کودک را در سراسر دنیا تهدید می‌کند، و بسیاری از کودکان قبل از رسیدن به 5 سالگی، بر اثر این بیماری‌ها می‌میرند.

سراوانی یادآور شد: استفاده از آب و غدای آلوده، مصرف مواد غذایی مانده، حرارت ندادن کافی غذاها و مصرف آب‌های غیربهداشتی از دلایل اصلی شیوع عفونت‌های روده‌ای است.

وی با اشاره به اینکه شیوع عفونت‌های روده‌ای در روزهای گرم سال به شدت افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: علاوه بر عفونت‌های روده‌ای سایر بیماری‌های عفونی نیز در فصول بهار و به ویژه تابستان افزایش می‌یابند، و متاسفانه در بسیاری از مناطق دنیا به موازات افزایش این بیماری، آمار مرگ‌و‌میر نیز به شدت افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.