سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایتی در جمع خبرنگاران:

ایران اجازه نخواهد داد آمریکا در منطقه اعمال نفوذ کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران اجازه نخواهد داد آمریکا در منطقه با طُرق پیچیده سیاسی اعمال نفوذ کند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از پایان نشست با عمران الزعبی وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با حضور در در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقام معظم رهبری روز گذشته در رابطه با استراتژی جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکی از مهمترین موضوعات را مورد تاکید قرار دادند.
 
وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد دولت بی آبروی آمریکا در منطقه دوباره با طُرق پیچیده سیاسی اعمال نفوذ خودش را برقرار کند چرا که این دولت از منطقه با اراده مردم اخراج شده است.
 
ولایتی با بیان اینکه ایران قطعا قدرت اول منطقه است، ادامه داد: ایران نقش مهمی در حمایت از خط مقاومت در برابر توسعه‌طلبی صهیونیست‌ها دارد، چرا که از نظر ایران، نفوذ به کشورهای دوست پسندیده نیست و همچنین رویکرد ایران این گونه نیست که ملت‌ها و دولت‌های دوست را تنها بگذارد.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک اضافه کرد: با نفوذ به کشورهای منطقه، راه نفوذ به کشورهای دیگر تحمیل خواهد شد و لذا باید از همان ابتدا پیشگیری کرد.
 
وی با اشاره به اینکه در سازمان ملل برای تهاجم نظامی به یمن ممانعتی صورت نگرفت، افزود: عربستان با امکانات و تجهیزات آمریکایی، یمن را مورد حمله قرار می‌دهد و مرد و زن را به قتل می‌رساند.
 
ولایتی در بخش دیگری از اظهاراتش بااشاره به دیدارش با وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با بیان اینکه روابط ایران و سوریه ستون فقرات منطقه است و کشورهای مانند عراق، لبنان و فلسطین در این مجموعه به حساب می‌آیند، ادامه داد: بدون ارتباط استراتژیک بین ایران و سوریه، مقاومت در مقابل آمریکا و صهیونیست‌ها معنی ندارد.
 
ولایتی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر استحکام روابط دو کشور و لزوم حمایت از سوریه تاکید دارند، بیان کرد: راه حل‌هایی که در منطقه و نهادهای بین المللی بدون مشورت با مردم سوریه مطرح می‌شود برای ایران قابل قبول نیست.
 
وی گفت: اگر قرار باشد انتخاباتی در سوریه صورت بگیرد باید توسط مردم سوریه باشد، چرا که هر چه زمان گذشته است به مقبولیت بشار اسد در میان مردم افزوده شده است در حالی که وی می‌‌توانست در زمان حمله از این کشور مهاجرت کند، اما این خطر را پذیرفت و در کشور ماند.
 
ولایتی با اشاره به اینکه در منطقه روسایی حضور داشتند که به محض بروز خطر کشور را ترک کردند، ادامه داد: آنها نجات جان خودشان به نجات کشور ترجیح دادند.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با تاکید بر اینکه هیچکس حق ندارد در نحوه اداره سوریه دخالتی داشته باشد، خاطرنشان کرد: هر چه زمان بگذرد پیروزی دولت و ملت سوریه پا برجاتر خواهد شد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.