سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالاری در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر:

برای مقابله با زلزله اقدام ویژه‌ای انجام نگرفته است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: زلزله‌های چند روز اخیر جواد آباد ورامین هشداری به مسئولان است تا توجه ویژه و اقدام اساسی برای مقابله با خسارات انجام دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در تذکر پیش از دستور یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: زلزله‌های چند روز اخیر جواد آباد ورامین هشدار می‌دهد که باید نسبت به زلزله تهران توجه جدی داشته باشیم، اما متاسفانه اقدام اساسی برای پیشگیری از خسارت و تلفات زلزله در شهر تهران انجام نشده که باید به این مساله بصورت راهبردی و اساسی اندیشید.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع افزود: شورای شهر باید توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشد و انتظار می‌رود جلسه‌ای با حضور سازمان‌های مرتبط برای بررسی این موضوع تشکیل بدهد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در خصوص اظهارات یکی از مدیران شهری مبنی بر ساخت ساختمان شورای شهر در بوستان ولایت تاکید کرد: این موضوع در حالی مطرح شده که اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی در این خصوص اطلاعی ندارند.

سالاری درباره نحوه LEZ  جایگزین طرح زوج و فرد است بیان کرد: این موضوع که در رسانه‌ها مطرح شده بسیار کارآمد ارزیابی می شود که باید در کمیسیون‌های مربوطه نسبت به آن تصمیم‌گیری انجام شود.

چمران خطاب به سالاری گفت: این موضوع وجود ندارد و در سطح یک آرزوی مدیر شهری بیان شده است.

سالاری در تذکر دوم گفت: لزوم احیا نهاد مطالعات و تهیه طرح های توسعه شهری است که توسط متخصصان و صاحب نظران مرتبط با طرح‌های توسعه شهری در رسانه های مختلف و همایش و کنفرانس‌های مطرح شده است.

وی افزود: این نهاد در سال 82 تا 89 در حضور شهرداری شورای شهر تهران و وزارت مسکن و شهرسازی فعالیت داشت که سال 89  از طرف دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری وقت متاسفانه بر هم خورد و شهرداری تهران هم مسئول تهیه طرح توسعه شهری و تدوین و تایید نظارت بر آن شده است و علی رغم اینکه شهرداری تهران مایل است این نهاد مجددا احیا شود و جلسات مختلفی در کمیسیون ماده 5 با حضور دبیر عالی شورای شهر سازی و حتی در جلسات شورای عالی شهرسازی هم مطرح شده، این شورا موافقت خود را اعلام کرده است.

سالاری گفت: حناچی موافقت خود را اعلام کرده است ولی اقدام عملی صورت گرفته که انتظار می رود در حال حاضر که زمان پایش طرح تفضیلی جامع به ویژه طرح‌های توسعه شهری ، موضوعی و موضعی عملی نشده که انتظار می رود در ابتدای سال دوم شورا احیا می‌شود.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.