سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۴ خدمت انتقال خون تعرفه گذاری شد

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از تعرفه گذاری ۱۴ خدمت در سازمان انتقال خون خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر علی اکبر پورفتح اله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به تاکید وزیر بهداشت مبنی بر اجرای تمامی مفاد تعرفه خدمات انتقال خون، خاطر نشان کرد: با اجرای این قانون و بهبود وضعیت منابع مالی می‌توانیم ضمن اصلاح فرآیندها، بازسازی و نوسازی مراکز و  تجهیزات را به ویژه در تهران انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اجرای قانون تعرفه خدمات انتقال خون در کشور سر آغاز دوره جدیدی از شکل مدیریتی در سازمان انتقال خون خواهد بود، افزود: اگر تغییر و تحول مطلوب را ابتدا در انتقال خون تهران نبینیم امیدی به نتیجه موفق در سایر نقاط کشور هم نیست.

پورفتح اله با بیان اینکه پراکندگی مراکز اهدای خون از مشکلات انتقال خون استان تهران است، افزود: امیدواریم با همکاری شورای شهر و شهرداری تهران برای اختصاص ۵ قطعه زمین و همچنین تلاش‌های مجمع خیرین خون سالم، بزودی شاهد بهره برداری از ۵ مرکز جدید اهدای خون در استان تهران باشیم. مراکزی نمونه که امکان پیاده سازی تمامی استانداردها و ایده‌ آل های مورد نظر در آنها فراهم باشد و به تدريج جايگزين مراكز موجود شوند.

وی در ادامه بر فعالیت بیشتر مرکز پذیرش اهداکنندگان سلول های بنیادی خون ساز تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۹ قطب پیوند مغز استخوان در کشور وجود دارد و مرکز پذیرش اهداکنندگان سلول های بنیادی خون ساز در سازمان انتقال خون می تواند خدمات ارزنده‌ای به بیماران این مراکز ارائه دهد.  

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.