مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: طبق مصوبه‌ای که در دولت قبل صورت گرفت قرار شد واگذاری پالایشگاه به بخش خصوصی صورت بگیرد که با توجه به حجم بالای 220 میلیون واردات سرمایه‌گذاری در این ؟ بسیار سود‌آور است.

علی‌اکبر پورفتح‌الله مدیر عامل سازمان انتقال خون در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در زمینه پالایشگاه و در بخش تولید ماده خام صنعت پلاسما پیشرفت غیرقابل انکاری را داریم. هیچ کشور در حال توسعه‌ای توان جمع‌آوری پلاسما را به عنوان ماده خام صنعت پلاسما ندارند.

پورفتح‌الله افزود: ما در سال گذشته 175 هزار لیتر پلاسما، یعنی حدود 900 هزار پلاسمای اهدا‌کنندگان که مازاد چرخه بود را به معتبرترین مراکز پالایشگر دنیا ارسال کردیم و محصولات حاصله را به کشور برگردانیم. در زمینه مراکز جمع آوری پلاسما در بخش خصوصی 150 پلاسما تولید شده است. در واقع 50 درصد داروهای مشتق از پلاسما با پلاسمای ایرانی تولید می‌شود. همچنین در تلاش هستیم ظرف یک برنامه 3 ساله 100 درصد دارو‌ها را با پلاسمای ایرانی تولید کنیم.

مدیر عامل سازمان انتقال خون اذعان داشت: زمینه برای سرمایه گذاری پلاسما در کشور به وجود آمده است. از بخش خصوصی دعوت می‌کنیم تا برای ایجاد پالایشگاه سرمایه‌گذاری کند و ما این قول را می‌دهیم که از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنعت پلاسما حمایت‌های لازم را انجام دهیم و اعتقاد داریم این کار، از عهده‌ی مراکز دولتی خارج است و مثل دارو باید توسط بخش خصوصی تولید شود.

پورفتح‌الله در پایان گفت: مصوبه‌ای در دولت قبل بود که طبق آن پالایشگاه واگذار شود. با واگذاری پالایشگاه به بخش خصوصی موافق بودم. باید بگویم در حال حاضر امیدی ندارم که پالایشگاه فعلی تحقق پیدا کند. وقتی حجم بالای 220 میلیون واردات داریم سرمایه‌گذاری در این صنعت می‌تواند بسیار سود‌آور باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار