سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

34 اثر از هنرمندان بزرگ ایرانی و خارجی در آستان قدس

4 تابلو منحصر به فرد نقاشی از طبیعت شمال ایران به سبک به سبک رئاليسم و تکنيک رنگ و روغن به قلم استاد کمال‌الملک در موزه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان مسئول گنجینه هنرهای تجسمی موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: محمد غفاری معروف به "كمال الملک" هنرمندان عصر قاجار 4 تابلوی زيبای نقاشی از مناظر چشم‌نواز شهر مازندران را شامل پل رودخانه تجن، منظره روستای پول کجور، رودخانه شیلات فرح‌آباد مازندران و اشرف البلاد خلق کرده است که در گنجينه هنرهای تجسمی موزه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض نمايش عموم قرار دار.

جمشید امیریان افزود هر چهار تابلو در ابعاد100*70 به سبک رئاليسم و نقاشی رنگ و روغن است که وی در سال 1254 شمسی در سفری که به مازندران داشته خلق کرده است.

وی با اشاره به اينکه خط و امضای استاد بر اين تابلوها به چشم می‌خورد، گفت: در تابلوی اشرفالبلاد مازندران که پايين آن متن " نقشه جلگه صفی‌آباد اشرف مازندران در بلندای عمارت شاه‌ عباس فی ما بین جنوب و شرق ساخته شده است" نوشته شده است و استاد کمال الملک تصویر خود را گوشه سمت چپ تابلو در حال قدم زدن کشیده است.

مسئول گنجینه هنرهای تجسمی موزه مرکزی آستان قدس رضوی افزود: همچنين بر تابلوی رودخانه شیلات نوشته شده "نقشه گذشتن اردوی کیوان شکوه از دهنه رودخانه شیلات فرح ‌آباد که جزء دریای مازندران می‌شود رو به شمال و به مشرق سمت رودخانه کشیده شده است " و در تابلوی رودخانه تجن نيز استاد کمال‌الملک پشت به تصوير و در حال کشيدن نقاشی ديده می‌شود.

جمشید امیریان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 34 اثر داخلی و خارجی از هنرمندان بزرگ ایرانی و خارجی نظیر کمال الملک، شمس، محسن سهیلی، رضا بدرالسماء، مهدی فرّخی، ویلیام جیمز، بی دبلیو لیدرو کاتالانی در موزه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید عموم قرار دارد.

انتهای پیام//گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.