سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

خریدبیش از300 هزارتن گندم در لرستان

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: از ابتدای فصل خرید تا کنون 302 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی افزود: از ابتدای فصل خرید تا کنون 302 هزار و 220 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است که از این میزان خرید  4985 تن گندم دوروم و مابقی آن گندم معمولی است و توسط 50 مرکز خـــرید در سطح استان خریداری شده است؛ همچنین خرید گندم تا پایان فصل خرید ادامه دارد.

بهاروند ارزش ریالی این میزان خرید را 340 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بـــانک کشاورزی به عنوان بانک عامل برای پرداخت مطالبات معرفی شده و در حال حاضر مشغول پـــرداخت مطالبات گندمکاران است. 

وی با بیان اینکه ظرفیت ذخیره‎سازی گندم در لرستان 563 هزار تن است، گفت: از این مقدار 205 هزار تن مربوط به بخش دولتی و 358 هزار تن آن مربــوط به بخش خصوصی بوده و بخش خصوصی و دولتی شامل انبارهای مکانیزه، سیلوهای فلزی و سیلوهای بتنی است که دارای استانداردهای قابل قبول در زمینه نگه‎داری گندم هستند.

مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی استان افزود: به ازاء هر کیلوگرم گندم معمولی با احتساب  4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیر مفید 1155 تومان و برای هر کیلوگرم گندم دوروم با احتساب همین افت 1188 تومان به کشاورزان پرداخت می‎شود.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: خرید ، گندم ، لرستان ، سیلو ، غله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.