سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای دونالد ترامپ: در اقدام علیه ایران من مرد عملم/ کری و اوباما اسرائیل را فروختند

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادعا کرد: من درباره ی اقدام علیه ایران صحبت نمی کنم، عمل می کنم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حضور در برنامه ی (میت د پرس) در شبکه تلویزیونی (ان بی سی) در شهر دس موینس در ایالت آیوا، در پاسخ به این پرسش که آیا به ایران حمله نظامی خواهد کرد، از دو ژنرال جنگ جهانی دوم نام برد و گفت این دو به جای حرف زدن کارشان را کردند. ترامپ به برنامه جامع اقدام مشترک برجام اشاره کرد و آن را توافقنامه ای وحشتناک توصیف کرد و در پاسخ به این پرسش که چه توافقی می تواند وجود داشته باشد که به ایران پول ندهد، مدعی شد: "من به صراحت به ایرانی ها می گفتم که ما هرگز پول شما را به شما باز نخواهیم گرداند. ما هرگز یکصد و پنجاه میلیارد دلار را به شما باز نخواهیم گرداند و شما هرگز این پول را دریافت نخواهید کرد. این اولین چیزی بود که به آنها می گفتم. دومین مطلب این است که قبل از شروع  مذاکرات به آنها می گفتم که شما باید سه زندانی ما که اکنون تعدادشان به چهار نفر رسیده است را به ما بازگردانید. زمانی که مذاکره شروع شده بود تعداد زندانیان ما در آنجا سه تا بود اما اکنون به چهارنفر رسیده است. من به آنها می گفتم که باید بدون هیچ پرسشی این افراد را به ما بازگردانید. من به آنها می گفتم که شاید شما به این افراد نیاز نداشته باشید، اما این افراد از جنبه روانی برای ما خوب هستند و به ما کمک می کنند تا درکنار هم به توافقنامه بهتری دست یابیم که این برای شما هم خوب است! اما من به آنها به صراحت می گفتم که شما هرگز به یکصد و پنجاه میلیارد دلار پول تان دست نخواهید یافت."
ترامپ در ادامه ی ادعاهای خود گفت: "ایران می خواهد کشوری آنچنان ثروتمند و قدرتمند باشد که تسلیحات هسته ای داشته باشد و قصد دارد که کنترل بخش هایی از دنیا را در دست گیرد که شما باور هم نخواهید کرد. به نظر من این امر منجر به "هولوکاست هسته ای" خواهد شد."
وی در ادامه مدعی شد: چیزی که من می گویم این است: افرادی که درباره این توافق مذاکره کردند، یعنی جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و دوستان او افرادی بی کفایت هستند."
در ادامه گفتگو مجری پرسید: شما در روز نخست ریاست جمهوری خود چه کار خواهید کرد؟ این توافقنامه ای است که رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق آمریکا گفته است هیچ تمایلی به آن ندارد. وی گفت که آمریکا بیش از حد معمول خواهان این توافق است. 
دونالد ترامپ در پاسخ مدعی شد: آنها برای این توافقنامه خواهش کردند درحالیکه باید تحریم ها را دوبرابر می کردند.
مجری ادامه داد: گیتس همچنین گفت آمریکا نمی تواند به علت پیامدهای بین المللی از این توافقنامه خارج شود.
دونالد ترامپ در پاسخ مدعی شد: "من شنیده ام افراد زیادی گفتند که توافقنامه را پاره خواهند کرد اما این کار بسیار دشوار است. من اهل معامله و قرارداد هستم. من شاهد بعضی قرار دادهای بد بوده ام که در آن افراد سرشان در معامله کلاه رفته بود اما من تخصص خوبی در بررسی قراردادها دارم و می توانم در قرار دادها چیزهایی را پیدا کنم، حتی اگر توافقنامه بدی باشد. به شدت مراقب این قرار داد خواهم بود تا هرچند که قرار دادی بد است، اما ایرانی ها فرصتی در آن نداشته باشند."
مجری گفت: پس توافقنامه پایدار خواهد بود؟ 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ مدعی شد: "بسیار دشوار خواهد بود که ما بگوییم این توافقنامه را پاره خواهیم کرد، اما مشکل این است تا زمانی که من وارد کاخ سفید شوم ایرانی ها تا آن لحظه یکصد و پنجاه میلیارد دلار پول را دریافت کرده اند! شما می دانید که اگر توافقنامه رد هم شود باز هم آنها پول را دریافت خواهند کرد. من یک هفته پیش به این مسئله پی بردم و نمی توانستم باورش کنم. اگر توافقنامه رد شود آنها باز هم کل این پول را دریافت خواهند کرد. ایران به طرز باورنکردنی ای قدرتمند خواهد شد و به طرز باورنکردنی ای ثروتمند خواهد شد و اسرائیل به دردسر بزرگ می افتد. اسرائیل در دردسر بزرگ قرار دارد. اوباما واقعا انتظارات اسرائیل را برآورده نکرده است."

مجری گفت: پس به اعتقاد شما، سعودی ها قصد دارند به سلاح هسته ای دست یابند و مصر هم قصد دارد این کار را بکند؟
نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ مدعی شد: فکر می کنم، برپایه این توافق، دیگران نیز خود را به سلاح هسته ای مسلح خواهند کرد. اگر به این توافق نگاه کنید، خواهید دید که ایران در نهایت هسته ای خواهد شد حتی اگر هسته ای شدن این کشور در دوره زمانی کوتاه مدتی در آینده نباشد. در مورد بیست و چهار روز هم باید بگویم، اول اینکه دوره زمانی بیست و چهار روزه بلافاصله آغاز نخواهد شد باید خیلی کارها صورت گیرد تا ساعت برای محاسبه این بیست و چهار روز تیک و تاک خود را شروع کند. پس دوره بیست و چهار روزه می تواند طولانی تر از بیست و چهار روز باشد. در مدت بیست و چهار روز و چند هفته، شما می توانید هر کاری را بکنید."
مجری گفت: اگر شما مدرکی بدست آورید که نشان دهد ایران روی یک سلاح هسته ای کار می کند، آیا فورا دست به حمله هوایی خواهید زد؟
نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد: " بله، من واقعا نمی خواهم بگویم! اما من آنقدر سخت و محکم خواهم بود که شما باور نخواهید کرد. اگر من پیروز شوم واقعا نمی خواهم خیلی صحبت کنم که چه کار خواهم کرد. اوباما خیلی حرف می زند که چه کار می خواهد بکند! ژنرال مک آرتور (ژنرال و فرمانده آمریکایی در جنگ جهانی دوم در منطقه شرق آسیا که در نهایت تسلیم شدن ژاپن در جنگ جهانی را پذیرفت) و ژنرال پتن (فرمانده نظامی آمریکا در جنگ جهانی دوم در منطقه اروپا و مدیترانه) خیلی صحبت نکردند، بلکه کارشان را کردند. من حتی نفرت دارم که بگویم به تاسیسات نفتی حمله می کنم، البته مجبور شدم بگویم که حمله می کنم تا ثروت را از دست داعش بگیرم. ما خیلی صحبت می کنیم. ژنرال مک آرتور و ژنرال پتن وقتی که می بینند همه مشغول حرف زدن هستند در گورشان می لرزند."
دونالد ترامپ مدعی شد: جان کری و باراک اوباما اسرائیل را فروختند.
وی مدعی شد که او تنها نامزد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که حامی واقعی اسرائیل است.
این نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد: با توافقنامه ای که جان کری ماه گذشته آن را تهیه کرده بود، مخالف است.
وی خطاب به مردم آیوا مدعی شد: "شما نمی توانید اجازه دهید که ایران به سلاح هسته ای دست یابد، اجازه دهید این حرف را به شما بگویم ــ اسرائیل هم نمی تواند. اسرائیل به وسیله کری و اوباما فروخته شد. شما نمی توانید اجازه دهید که ایران سلاح هسته ای داشته باشد. شما نمی توانید این کار را بکنید. وقتی که آنها در خیابان ها راهپیمایی می کنند و شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا می دهند، شما نمی توانید اجازه دهید که آنها این کار را انجام دهند. این اتفاق رخ نخواهد داد."

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
جینا
۲۰:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
هر چه بشه حتی اگه جنگم بشه که نمیشه، پشت کشورو خالی نکنید حزب الله
،ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا.
زنده باد ایران
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
شاید باورتون نشه . ترامپ انقدر از ایرانیا میترسه که از ایران درخواست ایزی لایف کرده تا شبا راحت و بی استرس بخوابه ولی جون تحریم ، تحریم میاره ، ما ایرانیا بهش ایزی لایف نمیدیم . سر همین صبح که بیدار میشه و میبینه جا تره اعصابش خورد میشه و پا میشه یکم چرتو پرت از خودش میبافه به امید اینکه تا فردا صبح سفارشش برسه . ولی باید بهش بگم به همین خیال باش. سرطان کلیه هم بگیری بهت ایزی لایف نمیدیم
رضا
۱۷:۴۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا ، ترامپ بهت میگیم که هیچ غلطی نمی تونی بکنی احمق
عادل
۰۲:۲۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
اینا یه مشت تهدید هستن برا این که ملت پشت حکومت رو خالی کنن ولی نووووووووووچ کور خوندن
مهدی
۲۱:۰۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
ی سگ همیشه از دور پارس میکنه اما وقتی میرسه ب ادم مث موش اب کشده میشه دقیقاترامپ مث همینه
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۹ تير ۱۳۹۵
ولادیمیر ژیرینوفسکی رو می شناسی آق ترامپ؟ تو رئیس جمهور بشی می شی لنگه ی اون.یه توالت برای مملکتت نمی سازی چه برسه حرفای مفتتو عملی کنی.
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۷ تير ۱۳۹۵
فکرشو بکن ترامپ توافق رئیس جمهور شه
باید در دنیای رو تخته کرد
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
اگه دونالد ترامپ ریس جمهور آمریکا شد فاجه ای رخ می ده که تو تاریخ دیده نشده .
فکرشو بکنین فردی که 2تا زنشو طلاق داده چجور آدمی می تونه باشه .
ترامپ می خواد با وعده ایجاد کار برای مردم سطح متوسط و پایین جامعه برای خودش رای جمع کنه
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
عجب دلقك باز ي مي كني اقا ترامپ
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
بخواب بابا پولتو بگیر ترامممپ...ماکه حزب بادیم،ولی اگه پای ناموسمون در خطر باشه،آمریکا اسراییل که سهله بابا..،خاک قاره تونو به توبره میکشیم... درضمن هیچ وقت یک ایرانی رو تهدید نکن،شکلات تلخ...
مصطفی
۱۴:۰۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
هرکی میخواد تو حزب آمریکا برای ریاست جمهوریش تبلیغ کنه با همچین بهونه هایی میاد. به امید پیروزی حزب الله.
مجتبی
۱۲:۵۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
سلام . احتمالا ترامپ بختیار آمریکاست .
ابر سرباز
۱۲:۰۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
دوستان ناراحت نشین از چهره این شخص ملعون اعتیاد موج میزند
بهش بگویید آمریکایه شما هنوز 300 سال سن نرارید که بخواد ایرانی که بیش تر از 8000 سال سن داره رو بزنه خودتون اینها رو مقایسه کنید
این کوچولو تاریخ ایران رو نخونده ابر قدرت های تاریخ که ما اونا رو از بین بردیم و حمله شما به ما باعث میشود شما هم به لیست سیاه ما اضافه شوید و در آن صورت دیگه ایالات متحده آمریکا نیستید بلکه بعد از تجزیه شما فقط آمریکا یا شاید هر ایم دیگه ای داشته باشین
ر الف
۱۲:۰۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
این هم موقشنگه
حسین
۱۱:۵۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
بوش هم مرد عمل بود ، مار او بجایی رسید که از روی ناچار ی تنها تونست از ده هزار کیلو متری مردم ایرا را نفرین کند وگفت امیدوار که شب که می خوابم و صبح که بلند می شوم کشور ایران نباشد ، ولی این آرزو را بگور خواهد بر د ،
رامین
۱۱:۵۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
به چادر مادرمان فاطمه زهرا قسم منتظر جرقه ای هستیم تا بهتون قدرت مقاومت رو نشون بدیم... اگر مرد عملی بسم الله
ابر سرباز
۱۱:۴۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
ترامپ جان اینقدر حرص نخور شیرت خشک میشه برای سلامتیت خوب نیست تو آفتاب لبه بومی امروز فردا میمیری پس حرص نخور سکته میکنیا از ما گفتن بود.
اولا وقتی اسم ایران را میاری دهنت رو آب بکش و خبردار وایستا.
دوما:فکر کردی حمله به ایران الکیه بیای حمله کنی و بری مگه شهر حرته ابر فرض محال اصلا بمباران هم کردین هواپیما های شما میخوان روی ناو های تیکه تیکه یا پایگاه های آتش گرفته بشینن جواب اون همه سرباز مرده آمریکایی رو کی میخواد بده.
سوما : ترامپی اقتصاد جهان و شما ها که وابسته به خلیج فارسه رو ما میتونیم از بین ببریم
چهارما: در مورد تسلط ایران بر جهان ما چند هزار سال پیش تمام جهان رو داشتیم پس اگه عشقمون بکشه دوباره این کار رو نکن
پنجما:ترامپ جون گربه ایران الن خوابه بیدارش نکن وگرنه غرشش تو و تمام جمهوری خواهان رو نابود میکنه
ششما:تو کی هستی که نخوای پول ما رو ندی خوب اگه این کار رو میکردی ما هم ناو های شما رو غنیمت میگرفتیم
هفتما:جاسوسان به ما مربوط هستن نه به شما ها به نظر من باید جاسوسان اعدام شوند تا آمریکا بفهمد ایران مثل دوستانش نیست که بعد از فهمیدن جاسوسی فقط تذکر بدهند
هشتما:آقای ترامپ نا محترم ما هرموقع حال کنیم اسرائیل رو نابود میکنیم شما ها هم نمیتوانید کاری بکنید افتااااااد
نهما :خودت هم میدانی مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر سیاست آمریکا و امثال تو با این کارها هم نمیونی افکار عمومی جهان رو به نفع آمریکا تغییر بدی
دهم :عربستان غلط کرده میخواد بمب اتم داشته باشه اگه ما نداریم هیچکس نباید داشته باشه اگه نیاز باشه عربستان رو میگیریم من خیلی دوست دارم این اتفاق بیفته چون تمام وهابی ها و فکر آنها رو نابود میکنیم
همینها بشه اگه بقیه رو بهش بگم بنده خدا ناراحت میشه و سکته میکنه وقتی مرد میگن ایرانیا کشتنش ایرانیا پیام گذاشتن براش اینقدر حرص خورد تا مرد
بچه های باشگاه خبرنگاران لطفا آدرس این افراد را که در شبکه های اجتماعی عضو هستند تا حالشون رو بگیریم تا جیگرمون خنک شه
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
تو نوكر اسرائيل هستي نه نماينده مردم امريكا چون بقول خودت پدرشما هم جيره خوار ورخت شوراسرائيل بود.پس مردم آمريكا به تونه مي گويند وبه جاي رئيس جمهور آمريكا بودن برو كثفافتهاي اسرائيل رابشوئيد.
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
بیشین
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
ما منتظر همون روز هستیم
حسين
۰۸:۳۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
تو هم نميتوني هيچ غلطي كني مثل بقيه رئيس جمهورهاي ديگه آمريكا
منوچهر
۰۸:۱۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
بدانیم امثال اینها خوب میدانندانحصار درعلوم شکسته شده
رضا
۰۷:۵۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
از طرف من بهش بگین نمی تونی غلطی کنی مستر ترامپ
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
برو بمیر
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
آخ نگو که ایران ترسید !!!
حیدری
۰۷:۳۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
ببزرگتر تو هم هیچ غلطی نمی تونه بکنه مثل اینکه چهار تا بسیجی گوشتو نگیره ادم نمی شی؟
ابوالفضل
۰۷:۱۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
واقعا که این سیاستمدارای آمریکایی حاضرند جونشونم برای اسرائیل بدن یکی به این آقای میس ورلد بگه یکم اطلاعاتش رو راجع به ایران بیشتر کنه و اینو باید بدونه که ایران با سیاستمدارهای آمریکا طرفه ولی آمریکا با 78میلیون ملت ایران و تمامی دشمنان ایران بدونند که ایران منطقی و خواهان صلحه ولی اگر چیزی و یا کسی بخواد منافع ملت ایران را تهدید بکنه این 78 میلیون نفر مشتی خواهند شد بر دهن یاوه گویان
علی
۰۷:۱۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
دلم نمیخاد فحش بدم وگرنه خیلی بارش میکردم سگ صهیونیست
ناشناس
۰۶:۵۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
من متعجبم . چرا مسئولین امریکا ابر قدرت جهانی جلو صهیونیست ها مثل سگ دم تکان می دهند
DarvishMorad
۲۲:۳۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
بفرمایش مقام معظم رهبری:رگ حیاتی آمریکاییهاهمین صهیونیست هایند.بآمریکاییهاامرکنند:بمیر...بنابوظیفه شان میگن:چشم
بایرام لودر
۰۶:۴۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
احتمالاً با امیر دودو تو فیلم اخراجیها هم پیاله بودی داداش ماهم مرد عملیم
برو فکر نان کن که خربزه آب است
جهان
۰۲:۲۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
برو عمو.....
DarvishMorad
۰۲:۰۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
ظاهراخیلی"من"و"من"میکند.این منیت هاست که آخرالامرگورخودشان رابدست خودشان می کنند.
ضمنامشتی کجامیگشتی؟تاکنون چه غلطی کرده اید؟
حقیقتااین یانکیهای وحشی زبان آدما رانمی فهمند!!!؟
مرگ برآمریکای خبیث ومرگ برصهیونیستها(اسراییل)
حمید
۰۱:۴۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
این ابله چی داره واسه خودش میگه.ایران اگه بخواد اسراییل نابود میشه
احمدرضا
۰۱:۳۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
اول بره چربی های دور گردنشو برداره که وقتی حمله کرد مزاحمش نباشه یه وقت ...طفلکی..گناه داره!خخخ
امير علي
۰۱:۲۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
برو كشكتو بساب .
چقدر ترسيدم از حرفات.
خواستي ايرانو تهديد كني قبلش تاريخ اين كشورو بخون.
يه جمله مهم:
هيچوقت يك ايراني رو تهديد نكنيد(دكتر ظريف)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
به دل نگیرید
دستگاه گوارشششیش خرابه!!!
خخخخخخخ
سینا
۰۱:۲۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
خدا ...دیده بهش شاخ نداده
ابوالفضل
۰۱:۰۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
خخخخخخ اگه مرد عملی زود تر برو تزریق کن تا از خماری نمیری .کوچولی ریزیه پیزه برای رای اوردن چه جوک هایی میگه....یکی نیست بگه پدربزرگ بزرگتراز تو جرات نکردن با بمب اتم حمله کنند چه برسه تو خخخخخ خنده میده
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
چه غلطااااا
hamed
۰۰:۵۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
تو غلط میکنی بزرگتر از تو کاری نتونست بکنه...
ایران
۰۰:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
بشین سرجات بابا،تو در قواره واندازه ای نیستی که بخوای جلو ایران قد علم کنی،محوت میکنیم
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
ترامپ برای رئیس جمهور شدن و اثبات نوکری صهیونیست ها ، حاضر است دنیا را به آتش بکشد .
مردم آمریکا ، باید در انتخابات جاری ریاست جمهوری آمریکا به افرادی رای بدهند که بیشتر به فکر حل مشکلات داخلی آمریکا و بالا بردن سطح اقتصاد این کشور با کاهش هزینه های نظامی و کسب وجهه ای مناسب برای آمریکا باشند .
نباید به افراد فرصت طلبی از دو حزب جمهوری خواهد و دمکرات آمریکا را به فروپاشی و تجزیه نزدیک کرد .
عبدالله
۱۲:۲۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
حالا که دونالد جان اهل عملی چی میزنی؟از افغانستان تهیه میکنی یا آمریکا خخخخخخ