سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای معارف سیما:

شبكه‌های سیما در دهه كرامت فعالند

رئیس شورای معارف سیما از فعالیت ویژه برنامه سازان در دهه كرامت برای شبكه های مختلف سیما و پخش زنده مراسم در این هفته از شبكه های تلویزیونی خبر داد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی بهرام محمدی‌نیا گفت:امسال شبكه‌های سیما در دهه كرامت نوآوری هایی درخصوص بهره‌گیری از ظرفیت برنامه‌هایی كه در روزهای ابتدایی این دهه در حرم حضرت معصومه (س)، روزهای میانی در حرم احمد بن موسی(ع) و روزهای پایانی در حرم مطهرامام رضا (ع) برگزار می‌شود به كار بسته اند.

مدیر شبكه قرآن سیما گفت: در این ابتكارات هر شبكه بنابر ماموریتش، موضوعی خاص را دنبال می‌كند؛ برای مثال بر اساس اعلام شبكه‌ها برنامه‌های «آفتاب شرقی»، «دعای ندبه»، «جشنواره رضوی» و «صلوات خاصه امام مهربانی‌ها» هر روز قبل از خبر ساعت 8صبح و21، روی آنتن شبكه یك سیما می‌رود.

شبكه دو نیز هم‌زمان با آغاز دهه كرامت و ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا(ع) برنامه‌های متنوع و جذابی برای بینندگان خود پخش می‌كند كه از آن جمله می‌توان به«پنجره فولاد»، «كوی محبت»، «آیینه خانه» و «شبكه ما» اشاره كرد.

وی افزود: «عصرخانواده»، «زنده باد زندگی»، فیلم سینمایی «نامه‌ای به او» و «پای پیاده»، سه اثر مستند با موضوع زیارت امام رضا(ع) و پخش میان برنامه‌های جذاب، كلیپ و موسیقی تصویری در این ایام در فواصل برنامه‌ها روی آنتن خواهد رفت و برنامه‌های «قطعه ای از بهشت»،«مثل باران» و «بی‌تاب» از تولیدات شبكه سه سیما برای پخش در دهه كرامت از این شبكه آماده شده است.

مستندهای «یادخراسان»، «ضامن حیات»، «سیاق»، «ایران مشهد» و «حكایت گونه ای كه تر شد» از جمله برنامه‌های شبكه چهارسیما برای دهه كرامت است.

شبكه پنج سیما نیز برنامه‌های «تانیایش»، «انسان 250 ساله»، «بانوی كرامت» و « بانوی آفتاب»، «افق هشتم»، «عطر عاشقی» و مولودی‌خوانی محمود كریمی، محمدرضا طاهری، مجید بنی فاطمه و... را برای مخاطبانش تدارك دیده است.

همچنین «شهر خورشید»، «شب شرقی» و « خانه مهر» در دهه كرامت متناسب با موضوع این دهه از شبكه جام‌جم پخش می شود.

محمدی‌نیا گفت: شبكه قرآن به عنوان متولی اصلی برنامه‌های مذهبی و دینی، برای این دهه برنامه‌های «باران» (در سالروز ولادت حضرت معصومه (س)، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و شب و روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ)، «یاد خدا»، «نفس صبح»، «بارگاه مهر» و مستند «فیض دیدار»، مستند «مثل باران» (در رابطه با حدیث سلسله الذهب)، «امام مهربانی»،«فیض دیدار» و پوشش تصویری مسابقات قرآن كریم دانش آموزی از مشهد مقدس و مسابقات قرآن كریم بنیاد شهید (پسران ودختران) (مراسم افتتاحیه و اختتامیه) را در نظر گرفته است.

برنامه «صبحی دیگر» و ارتباط زنده با قم و مشهد هر روز از ساعت 12:50تا 13:30، 20:30تا20:40 و 21:30تا22 نیز از برنامه‌های شبكه آموزش در دهه كرامت است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.