سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاونت بهره‌برداری شرکت برق تهران:

وجود 15 درصد ظرفیت برق کشور در تهران/ مصرف 21 درصدی از برق کشور در تهران

معاونت بهره‌برداری شرکت برق تهران گفت: شرکت برق منطقه‌ای تهران در حدود 11 هزار و 570 مگاوات برق معادل 15.8 درصد ظرفیت برق کشور را داراست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قربانعلی فلاح معاونت بهره‌برداری شرکت برق تهران در نشست خبری امروز گفت: شرکت برق منطقه‌ای وظیفه ذخیره پایدار نگهداشتن سیستم‌ها را بر عهده دارد که حوزه کاری آنها از شمال به استان مازندران، از جنوب به استان قم، از شرق تا فیروزکوه محدود می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: ظرفیت تولید و انتقال برق منطقه‌ای تهران 11 هزار و 570 مگاوات معادل 15.8 درصد ظرفیت کل برق کشور است.

فلاح در ادامه افزود: انرژی مصرفی برق تهران 46 هزار و 878 مگاوات معادل 21.37 درصد است.

معاونت بهره‌برداری شرکت برق تهران در خصوص پیک بار تابستان امسال گفت: پیک بار تابستان امسال 8 هزار و 989 مگاوات بوده که این رقم در سال گذشته 8 هزار و 962 مگاوات بوده است.

وی در خصوص مشترکین برق تهران گفت: از 36 میلیون مشترک برق کشور 7 میلیون و 810 هزار نفر مربوط به برق منطقه‌ای تهران هستند.

فلاح در خصوص تعداد پست‌های تهران گفت: در محدوده کاری ما 292 پست قرار دارد که از این تعداد 18 پست انتقال و مابقی پست فوق توزیع هستند که این میزان معادل 13.85 درصد از  پست‌های کل کشور است.

معاونت بهره‌برداری شرکت برق تهران در خصوص شرایط برق تهران گفت: شبکه برق تهران به دلیل ویژگی‌های جغرافیایی و قرار گرفتن مراکز حساس در پایتخت از اهمیت ویژه‌ای در خدمت رسانی برخوردار است همچنین ما به دنبال خدمت‌رسانی هم سطح پایتخت‌های کشورهای دیگر در تهران هستیم.

وی در خصوص مشکلات برق منطقه‌ای تهران گفت: به دلیل وجود تراکم بالا و فرسودگی دستگاه در این زمینه با مشکلاتی روبرو هستیم به طور مثال در سال گذشته 7 هزار و 232 مورد تعمیر در تجهیزات ما صورت گرفت همچنین تاکنون 53 مورد دیگر تعمیر در دست اجرا داریم که تاکنون 48 مورد آن با موفقیت به پایان رسیده است.

فلاح در خصوص خاموشی‌های سال گذشته تهران گفت: در سال 93، ما از خاموشی 790 هزار مشترک با همکاری سازمان‌های دیگر جلوگیری کردیم.

وی در خصوص بودجه بهینه‌سازی گفت: در بخش بهینه‌سازی 30 میلیارد تومان بودجه داشتیم که از این میزان 50 درصد آن محقق و جذب شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت برق منطقه‌ای در راستای کاهش خاموشی شهر تهران به همکاری تمام سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه از جمله شهرداری نیازمند است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.