سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از به صلیب کشیدن 12 نفر در شهر سرت تا انتقاد نماینده لیبی از سکوت شورای امنیت در قبال قتل عام داعش

رسانه های لیبی اعلام کردند داعش 12 نفر را در شهر سرت به صلیب کشید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، رسانه های لیبی به نقل از شاهدان عینی اعلام کردند داعش روز جمعه 12 نفر را پس از بریدن سرهایشان در شهر سرت لیبی، به صلیب کشید.

رسانه های لیبی اعلام کردند افرادی که داعش آنها را به صلیب کشید، از ساکنان شهر سرت بودند که از روز سه شنبه با این گروه تروریستی در حال نبرد هستند.

شهر سرت از چند روز گذشته شاهد شدیدترین درگیری ها میان عناصر داعش و ساکنان مسلح این شهر بوده است.

همچنین روز گذشته دولت قانونی لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است، از کشورهای عربی خواست حملاتی هوایی به شهر بندری سرت برای مهار داعش انجام دهند.

از سوی دیگر، "ابراهیم دباشی،" نماینده دائم لیبی در سازمان ملل متحد از موضع شورای امنیت در برابر اقدامات داعش در شهر سرت انتقاد کرد.

وی در گفتگو با روزنامه "الشرق الاوسط" اعلام کرد: موضع شورای امنیت واضح است؛ این شورا با درخواست برای مسلح کردن ارتش لیبی پیش از تشکیل دولت وحدت ملی موافقت نکرده است. حتی در صورتی که داعش تمامی لیبی را اشغال کند و سرهای تمامی مردم را ببرد.

دباشی همچنین شورای امنیت را مسئول قتل عام در این شهر معرفی کرد و گفت: سرت ظاهرا مشکل شورای امنیت نیست، بلکه مشکل ساکنان لیبی و اعراب است.

در همین ارتباط، یک مسئول در شورای محلی شهر سرت در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: این شهر شاهد جنگ های پی در پی است؛ به خصوص در منطقه 3 و از روز جمعه شمار زیادی کشته و ده ها نفر زخمی شدند.
وی در ادامه افزود: سرت از روز سه شنبه شاهد جنگی واقعی بوده است. جنگهایی که ساکنان مسلح شهر با داعش انجام می دهند همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که " شیبانی ابو حمود،" سفیر لیبی در پاریس روز جمعه اعلام کرد درگیری های شهر سرت 150 تا 200 کشته برجای گذاشته است. وی تأکید کرد قتل عامی واقعی در سرت در جریان است و داعش به مناطقی از این شهر که در حال مقاومت هستند، خودروهای نظامی و تجهیزات ارسال کرده است.
وی از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از پیوستن نیروهای تروریستی از کشورهای مجاور لیبی به داعش فورا دخالت کند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.