سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران خبر داد

افتتاح 67 پروژه در هفته دولت / 70 درصد مسکن مهر برق‌رسانی شده‌اند

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: از 400 هزار واحد مسکن مهر با توجه به منابع مالی تاکنون 70 درصد آن به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید زمان حسینی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در نشست خبری صبح امروز گفت: برای گذر از تابستان امسال کارهای سرویس، تأمین و نگهداری تجهیزات از مدتی قبل آغاز و ادامه داشت.

وی در خصوص میزان مصرف در پیک تابستان امسال گفت: در اواخر خرداد ماه و اوایل مرداد ماه به دلیل گرمای هوا میزان 8 هزار و 989 مگاوات برق مصرف شد، این در صورتی است که پیک مصرف در سال گذشته در تاریخ 25 مرداد ماه میزان 8 هزار و 962 مگاوات مصرف داشته‌ایم که این به معنی رشد 0.03 درصدی پیک مصرف در تابستان امسال بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در خصوص پروژه‌های سال 94 گفت: برای سال 94، 67 پروژه به اعتبار 218 میلیارد تومان در نظر گرفته‌‌ایم که عمده آنها قبل پیک مصرف و نهایتا در زمان پیک مصرف وارد مدار می‌شوند.

وی در خصوص پروژه‌های سال 95 گفت: با توجه به شرایط خاص سیاسی- اقتصادی سال 95 برای صنعت برق کشور سالی فعال‌تر و پرکارتر خواهد بود، بر همین اساس تاکنون برای سال 95، 47 پروژه مهم به اعتبار 557 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

حسینی در ادامه افزود: پس از توافقات هسته‌ای ما شاهد اثرات مثبت در صنعت برق هستیم به گونه‌ای که از کشورهایی از جمله آلمان،‌ کره جنوبی و چین و کشورهای دیگر برای سرمایه‌گذاری، ساخت نیروگاه و تجهیزات مذاکراتی صورت گرفته است.

وی در ادامه اذعان داشت: در شرق تهران دو واحد 500 مگاواتی به دست بخش خصوصی در دست اقدام داریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای در خصوص شرایط برقی مسکن مهر گفت: در بخش مسکن مهر تاکنون مصوبه 400 هزار واحد مسکونی به ما ابلاغ شده که در حال حاضر 70 درصد این واحدها به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی در خصوص اعتبارات لازم برای تأمین برق باقی واحدهای مسکن مهر گفت: ما به اعتبار 400 میلیارد تومان منابع مالی نیازمندیم که تاکنون 80 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

گفتنی است دو سوم اعتبارات مسکن مهر مربوط به دولت و یک سوم آن مربوط به شرکت برق منطقه‌ای می‌شود.

حسینی در خصوص پروژه‌های هفته دولت گفت: در هفته دولت 67 پروژه اصلاح، توسعه و بهینه‌سازی به اعتبار 280 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که هر ساله در سالروز ولادت امام رضا(ع) به افتتاح می‌‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سالروز ولادت امام رضا (ع) 50 پروژه دیگر به ارزش 218 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.