سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پژوهشگران آمریکایی میکروکپسول های نا‌نو ذرات الاستیکی تولید کردند

پژوهشگران از دانشگاه شمال کالیفرنیا فناوری حامل داروی الاستیکی مورد استفاده بر روی پوست را توسعه دادند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت Phys.org، فناوری حامل داروی الاستیک که شامل قطعه ای الاستیکی است و می تواند بر روی پوست استفاده شود را توسعه داده شد. زمانی که این قطعه کشیده شود دارو آزاد می شود برای مثال اگر روی زانو استفاده شود، با خم شدن زانو و کشیده شدن قطعه الاستیک، دارو آزاد می شود.

Zhen Gu نویسنده ارشد و استادیار مهندسی پزشکی در دانشگاه شمال کالیفرنیا (Nc) می گوید: از این فناوری می توان برای انتشار مسکن‌ها در بدن افراد مبتلا به آرتروز زانو و یا آزاد سازی داروهای آنتی باکتریال بهره برد.

این فناوری شامل نوار نازک الاستیکی است که با میکروکپسول های زیست سازگار نشانده شده است. این میکروکپسول ها روکش نانو‌ذراتی دارند وبا داروها پر می شوند. میکروکپسول ها در قسمتی از نوار که با پوست بیمار در تماس است می چسبد. دارو به آرامی از نا‌نو ذرات به بیرون می ریزد و در میکرو کپسول ها ذخیره می شود. زمانی که نوار الاستیک کشیده شود ، میکرو کپسول ها نیز کشیده می شوند، بنابراین سطح میکروکپسول ها گسترش می یابد و به طور موٌ‌ثر به داروی ذخیره شده فشار وارد می شود تا روی پوست بیمار قرار بگیرد و از طریق آن جذب شود.

Yong zhu استاد مهندسی مکانیک و هو‌افضا در این دانشگاه اظهار داشت: هنگامی که میکروکپسول ها از راست به چپ کشیده می شوند. از بالا به پایین آن فشرده می شود و این فشرده سازی به دارو کمک می کند تا از میکروکپسول خارج شود.

بعد از کشیده شدن، میکروکپسول ها به وسیله ی داروهایی که مرتب از نا‌نو ذرات خارج می شوند، دوباره شار‌ژ می شود.

از این روش می توان برای اعمال داروها به طور مستقیم روی پوست استفاده کرد مانند اعمال داروهای ضد سرطان ملانوم یا اعمال فاکتورهای رشد یا آنتی بیوتیک ها برای التیام زخم.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.