سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخشش برق طلا بر سينه سونامی تكواندوی جهان

تكواندوكار وزن 58- كيلوگرم كشورمان با 4 پيروزي مقتدرانه مدال طلاي مرحله اول مسابقات گرندپريكس در سال 2015 را به نام خود ثبت كرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در پايان دومين روز از مرحله اول مسابقات گرندپريكس (G4) در سال 2015، فرزان عاشورزاده تكواندوكار وزن 58- كيلوگرم كشورمان پس از يكدور استراحت، به مصاف "ويلتون تكستريا" از برزيل، دارنده مدال برنز قهرماني جهان 2015 رفت و در پايان راند دوم با نتيجه 25 بر 4، حريفش را 12تايي كرد و راهي مرحله يك چهارم نهايي شد.

فرزان در ادامه، رو در روي "تائي مون چا" از كره جنوبي، قهرمان جهان در سال 2013 قرار گرفت. اين تكواندوكار كره اي كه در دو مبارزه قبلي خود نمايندگان بلژيك و روسيه را با نتايج 24-10 و 26-9 از پيش رو برداشته بود اما مقابل نماينده كشورمان حرفي براي گفتن نداشت و در اواسط راند سوم 12تايي شد.

تكواندوكار شايسته كشورمان با اين پيروزي مقتدرانه مقابل كره‌جنوبي راهي مرحله نيمه‌نهايي شد و براي رسيدن به فينال اين رقابت‌ها به مصاف "لونت تونكات" آلماني رفت كه 10 بر 5 به پيروزي رسيد.

فرزان در ادامه و براي كسب مدال طلاي اين رقابت ها، با "كارلوس ناوارو" مكزيكي مبارزه كرد كه در پايان با نتيجه 8 بر 5 به برتري رسيد و با شايستگي بر سكوي قهرماني وزن اول المپيكي اين رقابتها ايستاد.

در اين وزن، تكواندوكاران كره جنوبي و آلمان مشتركا بر سكوي سوم قرار گرفتند.

اين چهارمين مدال، فرزان عاشورزاده در مسابقات گرندپريكس است. او در سال 2014 در مرحله مقدماتي يك طلا و يك نقره را كسب كرد و در مرحله فينال اين مسابقات كه با حضور 8 تكواندوكار برتر جهان برگزار شد، مدال طلا را به گردن آويخت، تا از سوي فدراسيون جهاني تكواندو، لقب "سونامي" را دريافت كند.

فرزان كه هم اكنون نفر اول رنكينگ المپيك و جهان است، با اين طلاي ارزشمند، 40 امتياز ديگر را به سبد اندوخته‌هايش در رنكينگ المپيك اضافه كرد.

اما مسعود حجي زواره، ديگر نماينده كشورمان در اين روز، در وزن 80- كيلوگرم بر روي شياپ چانگ رفت كه با 2 پيروزي و يك شكست از دور مسابقات كنار رفت.

حجي زواره در اين رقابت‌ها ابتدا 19 بر 16 از سد "مايكل فرناندز" از اسپانيا گذشت و در ادامه در راند طلايي "رائول گارسيا مارتينز را از پيش رو برداشت.

تكواندوكار كشورمان در مرحله يك چهارم نهايي و در حاليكه يك قدم تا كسب سكو فاصله داشت، رو در روي "استيون لوپز" امريكايي، پرافتخارترين تكواندوكار جهان، دارنده دو مدال طلا و يك برنز المپيك و 5 مدال طلاي جهان قرار گرفت و در يك رقابت جذاب، ديدني و پاياپاي در نهايت، در راند طلايي نتيجه را واگذار كرد و از كسب مدال بازماند.

حجي‌زواره در اين رقابت‌ها عنوان پنجم را بدست آورد و 8.64 امتياز به اندوخته‌هايش در رنكينگ المپيك اضافه كرد.

او هم‌اكنون، نفر چهارم رنكينگ المپيك وزن سوم (80- كيلوگرم) و نفر اول رنكينگ جهاني وزن 74- كيلوگرم است.

فردا و در سومين و آخرين روز اين مسابقات، تكواندوكاران اوزان 68- كيلوگرم مردان و 57- كيلوگرم زنان به مصاف رقبايشان خواهند رفت كه عليرضا نصرآزاداني، ابوالفضل يعقوبي و كيميا عليزاده نمايندگان كشورمان هستند.

اين دوره از مسابقات، با حضور 245 تكواندوكار در 4 وزن المپيكي زنان و مردان از روز گذشته (جمعه) در شهر "مسكو" روسيه آغاز شده است و فردا (يكشنبه) به پايان مي‌رسد.

مسابقات گرندپريكس G4 است و دارنده مدال طلا 40 امتياز، دارنده مدال نقره 24 امتياز و دارندگان مدال برنز 14.4 امتياز براي افزايش امتيازات رنكينگ المپيكي‌شان در راه كسب سهميه المپيك، بدست خواهند آورد.

همچنين به نفرات اول تا سوم به ترتيب 5، 3 و يك هزار دلار جايزه نقدي نيز اهدا مي شود.

هدايت تيم ملي تكواندو مردان كشورمان برعهده بيژن مقانلو (سرمربي) و مهدي بي‌باك و مهرداد يوسفي (مربي) است و هدايت تيم ملى زنان برعهده مينو مداح است.





انتها پیام
برچسب ها: تکواندو ، طلا ، سونامی ، جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.