راشدی معاون مسافری راه آهن در گفتگو با خبرنگار
اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بااشاره به اینکه بخش عمده ریلی راهآهن قدیمی است، گفت: ما متاسفانه وارث این ناوگان قدیمی هستیم و از سویی دیگر بازسازی این ناوگان بسیار زمان بر است
وی در ادامه افزود: در حال حاضر قطارهای اتوبوسی و دوطبقه نو وجود دراد که سن آنها کمتر از دو سال است و در بخش قطارهای، اتوبوسی سیستمهای تهویه و واگنهای خوبی قرار دارد.
معاون مسافری راه آهن اظهار داشت: در بخش قطارهای اتوبوسی واگنهای بسیار خوبی وجود دارد که با سرعت 140 کیلومتر در بخش تندرو ترنست هستند و در مسیر تهران– مشهد را 8 ساعته طی میکنند.
راشدی یادآور شد: برنامه قطعی برای توسعه قطارهای تندرو وجود دارد و برخی از قطارها که نیاز به بازسازی دارند به زودی انجام میشود.
وی توضیح داد: سیستم برق برخی از قطارها قدیمی است و باید تبدیل به برق 660 ولت شود و در حال حاضر برخی از قطارها در حال حرکت دچار افت جریان برق میشوند بنابراین همین موضوع تهویه انها را دچار مشکل میکند.
وی خاطرنشان کرد: تا سال آینده برنامه جریان قطارهای بهبود مییابد و همین موضوع عاملی میشود که تهویه واگنها بهتر شود.
انتهای پیام/