سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلایل حوادث کوهستانی اعلام شد

حمید مساعدیان گفت: بی‌توجهی به شرایط صعود در منطقه یکی از عوامل بروز حوادث برای کوهنوردان است.

حمید مساعدیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حوادث کوهستان اتفاقاتی که برای فرد کوهنورد رخ می‌دهد، می‌تواند چندین عامل باشد. 

یکی از همین عوامل بی‌توجهی به شرایط صعود باشد و کوهنورد از نحوه صعود به منطقه مورد نظر اطلاعات کمی داشته باشد. در این بین بی‌توجهی به خود فرد، عدم آمادگی جسمانی، بی‌احتیاطی در منطقه باعث بروز مشکلاتی برای این افراد می‌شود.

مساعدیان در ادامه گفت: زمانی که حادثه‌ای برای فرد رخ می‌دهد انتظار دارد هلی‌کوپتر و پرواز به منطقه را دارد که اگر ارتفاع بالاتر باشد، اعزام آن مشکل خواهد بود.

*** هلی‌کوپتر برای پرواز و ارتفاع بالا نداریم

وی در این باره یادآور شد: متأسفانه هلی‌کوپتری که بتواند ارتفاع بالاتری پرواز کند، نداریم و حوادث کوهستان هم اکثر مواقع در این ارتفاعات رخ می‌دهد.

*** بهترین کمک به کوهنوردان مصدوم، همنوردان هستند

مساعدیان در این خصوص تأکید کرد: همنوردانی که با فرد مصدوم هستند می‌توانند بهترین و مؤثرترین کمک را به حادثه دیده بدهند و کوهنورد آسیب دیده را به پایین منتقل و در اختیار نیروهای امدادی قرار دهند.

*** برای داشتن یک صعود دلپذیر چه کار کنیم؟

مساعدیان افزود: با توجه به توصیه‌ها، اطلاعات کافی از مناطق جهت صعود داشتن امکانات کافی مخصوصاً GPS می‌تواند نقش مؤثری در کمک به افراد مصدوم داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کوهنوردانی که قصد صعود را دارند باید تا 2 بعدازظهر کار خود را تمام کنند و به بعد از آن موکول نکنند، چرا که هوا تاریک‌تر و امکان کمک‌رسانی به فرد حادثه دیده سخت‌تر می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.