سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

بی نتیجه ماندن دوباره ی تجمع مرغداران معترض

وعده هاي خلاف صاحبان مجتمع کشت و صنعت مهاباد موسوم به شرکت سبز و عمل نکردن به قول های داده شده ، بار دیگرمرغداران 4 استان را به تحصن وا داشت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمهاباد، اجرا نکردن تعهدات در پرداخت به موقع مطالبات کارکنان مرغداری از سوی مدیر عامل و متوليان شرکت سرمایه گذاری سبز ، موجب شد تا پیش از ظهر امروز بار دیگر نمایندگان واحدهای تولیدی مرغداری و جمعی از کارکنان این واحدها مقابل فرمانداری مهاباد تجمع کنند.

این دومین تجمع نمایندگان واحدهای تولیدی مرغداری در اعتراض به این مسأله در هفته گذشته و سومین تجمع اعتراضی در ماه اخیر است.

حکیمی یکی از نمایندگان مرغداران مهاباد گفت : هشتاد و دو مرغدار از چهار استان آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، کردستان و زنجان حدود هفت ماه است که پنجاه و دو میلیارد ريال از ایرج دلفانی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سبز طلب دارند که بعد از تجمع هفته قبل قرار بود امروز قسمتی از این مبلغ پرداخت شود که متاسفانه با حاضر نشدن دلفانی در فرمانداری ، باز هم بر غیر قابل اعتماد بودنش صحه گذاشته شد.

حکیمی افزود : ایرج دلفانی بارها با بیان اینکه شخصی پر نفوذ است و در حال حاضر هم با حسینی معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری در ارتباط است ، خواسته تا ما را در گرفتن حق خودمان نا امید کند.

حجت الاسلام آزاد خواه ناظر شرعی هما مرغ مهاباد هم در این خصوص گفت : در حال حاضر پیروتی رئیس اتحادیه ی مرغداران مهاباد و قریشی صاحب کارخانه ی دانه میلاد مهاباد ، پنجاه و پنج میلیارد ريال به دلفانی پیشنهاد داده اند تا این دو نفر هم در هما مرغ سهام دار باشند که در صورت قبول کردن دلفانی ، دیگر بهانه ای برای او در پرداخت کردن مطالبات باقی نخواهد ماند.

گفتنی است تجمع کنندگان با بیان اینکه هرگز از گرفتن حقشان نا امید نمی شوند با قاطعیت اعلام کردند ؛ در صورت نتیجه نگرفتن در شهرستان مهاباد ، بزودی به تهران خواهند رفت و در مقابل مجلس شورای اسلامی ، دفتر ریاست جمهوری و نهاد رهبری تجمع خواهند کرد.

یادآور می شود ؛ مجتمع کشت و صنعت مهاباد به همراه مجتمع کشت و صنعت مغان دو مجتمع بزرگ کشت و صنعت شمالغرب کشور بود که تا اواخر دهه شصت توليدات آن در کيفيتي خوب به ساير نقاط کشور و حتي خارج از کشور ارسال مي شد ، اما با واگذاري هاي متعدد و دست به دست شدن چندين باره ی آن ، مشکلاتش روز به روز بيشتر شد به طوريکه در دوران دولت قبل این مشکلات به اوج خود رسيد.

بر اساس شنيده ها صاحبان قديم (گروه دلفاني) با استفاده از رانت هاي مرکزي ، مجتمع را تصاحب کردند و دو سال قبل قصد داشتند زمين هاي چند صد هکتاري و مرغوب آن را قطعه بندي و به فروش برسانند که با اعتراضات مردمي از آن صرف نظر کردند.

صاحبان این مجتمع که طی سالهای گذشته هریک سود خود را برداشت کرده و زیان شرکت و بیکاری صدها کارگر را سبب شده اند مجتمع را که قرار بود نگين خاورميانه باشد به زخمي چرکين تبدیل کرده اند که هر از گاهي زمينه ساز التهاب افکار عمومي و مردم منطقه مي شود.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: تجمع ، دوباره ، مرغداران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.