سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

رشد بیش از 4 درصدی تولید تخم مرغ استان اصفهان

مصرف سرانه تخم مرغ در کشورهای توسعه یافته حدود 20 کیلوگرم در سال است و با توجه به پائین بودن سرانه مصرف استان باید ترویج وفرهنگ سازی مصرف تخم مرغ مورد توجه قرار گیرد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان و بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان، تولید تخم مرغ در 4 ماهه اول سالجاری نسبت به دوره زمانی مشابه سال قبل رشد بیش از 4 درصدی برخوردار بوده است .

مدیرامور طیور سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان زهرا فیضی در خصوص تولید تخم مرغ استان گفت : استان اصفهان با داشتن 165 واحد مرغداری تخم گذار با ظرفیت حدود 9 میلیون قطعه و تولید سالانه حدود 100 هزار تن رتبه سوم کشور را از نظر تولید تخم مرغ دارا می باشد .

وی در ادامه افزود: مصرف سرانه تخم مرغ در کشورهای توسعه یافته را حدود 20 کیلوگرم در سال است و با توجه به پائین بودن سرانه مصرف استان باید ترویج وفرهنگ سازی مصرف تخم مرغ را مورد توجه قرار دهیم .

طبق اعلام انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور تخم مرغ منبع بسیار خوبی از ویتامینهای گروه B و ویتامینهای A و D و E و K است که موجب حفظ سلامت دستگاه عصبی ، کمک به خون سازی ، حفظ سلامت و استحکام دندانها و استخوانها می شود. همچنین حاوی املاح لازم برای تأمین سلامتی افراد است بویژه منبع مناسب کلسیم، فسفر، روی ،پتاسیم ، منیزیم وسلینوم است و از این لحاظ برای کلیه افراد در سنین مختلف توصیه می شود حتی برای افراد با کلسترول بالا و بیماری قلبی وعروقی 3 2 عدد در هفته و افراد سالم نیز می توانند روزی یک عدد را مصرف نمایند.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: تخم مرغ ، تولید ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.