مدیر کل دفتر قرنطینه وامنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور در مشهد گفت: برای صادرات فرآورده های لبنی وبرخی کالاها مجوز دامپزشکی ضروری است.

به گزارش   گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد؛حسن ویشه در جمع صادرکنندگان دام و طیور و کالاهای مرتبط در مشهد افزود: این کالاها در ایران تحت نظارت وزارت بهداشت ودرمان تولید و توزیع می شوند هماهنگی لازم بین وزارت بهداشت و درمان و سازمان دامپزشکی کشور انجام شده تا صادرات اینگونه اقلام با مجوز سازمان دامپزشکی امکان پذیر شود.

وی با بیان اینکه مذاکرات با کشورروسیه برای صادرات انواع گوشت قرمز و سفید، آبزیان، فرآورده های لبنی نهایی شده است گفت :صاد کننده گان بایستی قدرت رقابت خود را در صادرات با قیمت های جهانی افزایش دهند

مدیر کل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: بسته بندی نامطلوب کالاهایی نظیر تخم مرغ از جمله موادری است که سبب کاهش تقاضا در بازارهای جهانی، حتی در کشورهای همسایه می شود لذا توصیه می شود صادرکنندگان، ضمن برندسازی، از آخرین مطالعات بازاریابی، بسته بندی و ارائه محصول نیز غافل نباشند و محصولات خود را مطابق با بازار مصرف در هر کشور طراحی و ارائه کنند.

حسن ویشه بازار کشورهای عربی را فرصت مناسبی برای صادرکنندگان ایرانی دانست و گفت: دست یابی به چنین بازارهایی منوط به مطالعه دقیق بازار و ارائه محصولات با کیفیت است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.