سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قناعتی در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان:

پیگیر تخلف 2 پروژه بزرگ پایتخت هستیم

عضو هیئت رئیسه شورای شهر گفت: پیگیر اجرای کامل قانون در ساخت و سازهایی که مباحث فنی آن رعایت نشده، هستم.

ابوالفضل قناعتی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه پیگیر تخلفات ساخت و سازهای خارج از ضوابط کمیسیون ماده 5 هستیم اظهار کرد: پروژه علاءالدین که رأی کمیسیون ماده 100 را داشت به تایید دیوان عدالت اداری رسید که در نهایت پس از 6 ماه تکلیف نهایی آن مشخص شد تا بار اضافی برداشته شود.

وی افزود: پیگیری تخلفات ساخت و ساز به علاءالدین اختصاص ندارد و ساختمان هایی که مباحث فنی آن رعایت نشده تا اجرای کامل قانون دنبال می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با اشاره به 2 تخلف در مقیاس وسیع اضافه کرد: به چند پروژه بخش خصوصی نیز ورود پیدا می‌کنیم که یکی از آنها 19 هزار و دیگری 11 هزار مترمربع تخلف دارد که البته شهرداری پرونده 11 هزار مترمربع تخلف را برگردانده تا اصلاحات آن انجام شود.

عضو پارلمان شهری ادامه داد: اعضای شورای شهر که مسئولیت نظارتی را بر عهده دارند در این تخلفات ورود می‌کنند و البته نسبت به قدرتمندان اقتصادی که ساخت و ساز خلاف انجام می‌دهند حساس هستیم و پیگیری لازم را برای اعمال قانون انجام می‌دهیم.

قناعتی با اشاره به اجرای رای دیوان عدالت اداری گفت: تایید رای کمیسیون ماده 100 از سوی دیوان عدالت ادارای از اهمیت بسزایی برخوردار بود که خوشبختانه به سرانجام رسید تا یک یا 2 ماه آینده اجرا می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با انتقاد از کمیسیون توافقات گفت: کمیسیون توافقات از ابداعات شهرداری است که متاسفانه در مقابل گرفتن وجه موجب افزایش تخلفات می‌شوند و البته مورد اعتراض قرار گرفته و علیرغم اظهارات برخی وجود ندارند اما برخی از شهرداری‌ها این انجام می‌دهند.

قناعتی تاکید کرد: پیگیری اجرای قانون یکی از مهمترین عوامل برای جلوگیری با تخلفات است که البته هر عضو شورا باید نسبت به این مسئله حساسیت داشته باشد چرا که جلوگیری از تخلفات در تهران به سرعت انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
این رژِیم شکلش تخلفه