سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفاوت رشته صنایع غذایی و علوم تغذیه

علوم تغذیه امکان مطب زدن را دارند، اما فارغ‌التحصیلان صنایع غذایی در شرکت‌های مرتبط با این رشته فعالیت دارند.

دکتر نیستانی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص بازار کار دو رشته صنایع غذایی و علوم تغذیه گفت: به طور کلی صنایع غذایی به لحاظ اقتصادی و سطح درآمد بسیار متفاوت است، چون هر فرد باید به علاقه‌ی خود نگاه کند و ببیند آیا حوصله کار با کارگر و کارفرما رادارد یا خیر؟

وی ادامه داد: بر خلاف صنایع غذایی، کارشناس تغذیه و یا بالاتر، امکان مطب زدن را دارد و از این راه می‌تواند درآمدزایی کند، ولی باید این را دانست به طور معمول درآمد دکتر تغذیه با سایر پزشکان مانند قلب و گوارش و ... قابل مقایسه نیست، چون این پزشکان علاوه بر طبابت، در سهام بیمارستان یا معرفی بیماران و ... فعالیت دارند ولی باید این نکته را نیز دانست که ما هم کسی را داریم که با مدرک کارشناسی درآمد خوبی دارد و هم‌اینکه فردی با مدرک دکترا بیکار است!.

وی د‌رباره دروس این دو رشته افزود: در صنایع غذایی بیشتر از نظر میکروب‌شناسی، شیمی مواد غذایی و رابطه با صنعت و کیت‌های پزشکی و تجارت بررسی می‌شود، اما علوم تغذیه، از لحاظ پزشکی با مواد غذایی برخورد می‌کند و آن‌ها را از نظر بیماری‌ها و خواص مواد مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در مقطع کارشناسی 40 تا 50 درصد دروس آن‌ها فرق می‌کند و حدود 40 واحد با هم در دروس تخصصی تفاوت دارند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.