سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

برگزاری دومین همایش ملی روستاهای کشور

مدیرکل روستایی استانداری کرمانشاه دومین همایش ملی روستاها را فرصتی بسیار مناسب برای به نمایش گذاشتن مزیت ها، پتانسیل ها و جذابیت های روستاهای استان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان    
از کرمانشاه ؛جلیل بابالایی گفت: بخش اصلی این برنامه به شکل یک همایش2 روزه وبا حضور تمامی روستاییان سراسر کشور برگزار می شود و در ادامه نیز یک نمایشگاه سراسری4 روزه عرضه و فروش صنایع دستی و تولیدات کشاورزی برپا می گردد.

بابالایی گفت: فضای اختصاص یافته به استان در سه حوزه کلی صنایع دستی، کشاورزی و فرش تقسیم شده و در کنار آن روستاهای هدف گردشگری و جاذبه های این حوزه در قالب تصویر، ماکت، فیلم و بروشور معرفی خواهند شد.

وی از لباس های بومی روستاییان به عنوان یکی از جاذبه های بسیار زیبای فرهنگی استان یاد کرد و گفت: در این همایش روستاییان با لباس های زیبای بومی منطقه حضور خواهند داشت تا از این طریق به معرفی اصالت های فرهنگی منطقه کمک کنند.

وی افزود: یکی از برنامه های اصلی معرفی محصولاتی مانند روغن کرمانشاهی، گیوه پاوه، تنبور گوران و صحنه، گلیم هرسین و فرش سنقر است که در همه جای ایران آن ها را با نام کرمانشاه می شناسند و برند این استان محسوب می شوند.

وی یکی دیگر از بخش های این برنامه را معرفی موسیقی و بازی های بومی محلی روستاهای استان عنوان کرد و گفت: موسیقی روستایی مناطق اورامان، گوران و صحنه در همه جای ایران معروف است و برنامه ویژه ای برای معرفی این بخش تدارک دیده ایم. همچنین در این همایش از چوپی و هلپرکی های بومی روستاها و موسیقی ساز و دهل بهره خواهیم گرفت.


انتهای پیام/گ


برچسب ها: کرمانشاه ، برگزاری ، همایش ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.