مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از تشکیل 50 پرونده "قاچاق زغال" در استان طی یک سال اخیر خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ایرج عزیزی با اشاره به ورود تعزیرات حکومتی به پرونده‌های قاچاق زغال و چوب، گفت: در این مدت 50 پرونده تخلف زغال به صورت فله‌ای،گونی و کیلویی تشکیل شده‌ است.
این مسئول با بیان اینکه برای متهمین یک تا سه برابر ارزش کالای قاچاق جریمه نقدی در نظر گرفته شده، گفت: همچنین این افراد موظفند معادل ارزش ریالی محموله قاچاق برای جبران خسارت وارده، به مناطبع طبیعی پول پرداخت کنند.

وی افزود: گاهی تخلفات قاچاق ذغال در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور صورت می‌گیرد، که حدود یک ماه است گشت هوایی تعزیرات حکومتی با همکاری هلال احمر و هوانیروز برای جلوگیری از این امر تشکیل شده است.

عزیزی عنوان کرد: این گشت هوایی برای هر ماموریت یک ساعته 17 میلیون تومان هزینه نیاز دارد، و تنهادر شرایط خاص و حساس اقدام به گشت‌زنی می‌کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه افزود: حتی واحدهای عرضه کننده ذغال نیز در صورتیکه مجوز منابع طبیعی نداشته باشند متخلف هستند و اگر تخلف آنها مشخص شود منجر به ابطال پرونده کسب واحد خواهد شد.

عزیزی با اشاره به تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بر اساس این قانون موانعی که در گذشته برای برخورد با قاچاق کالا و ارز وجود داشت برداشته شده و پرونده‌هایی که در گذشته در دادگاه و دادگستری رسیدگی می‌شدند به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شوند.



انتهای پیام/س


برچسب ها: کرمانشاه ، واحد ، زغال ، مجوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.