سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

تجهیزجاده‌های همدان به سیستم تردد شمار الکترونیکی

​جاده‌های همدان به سیستم تردد شمار الکترونیکی مجهز شدند.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرکل حمل‌و‌نقل همدان در مراسم تجلیل از خبرنگاران ملایر گفت: در سطح استان 4 سیستم هوشمند را پیاده کرده‌ایم که یکی از آنها نصب 57 دستگاه سیستم تردد شمار الکترونیکی در سطح راه‌های اصلی و فرعی استان بوده است.

11 دوربین کنترل سرعت نیز در سطح جاده‌های استان نصب شده است که با این سیستم نیازی به حضور پلیس نیست و در طول شبانه‌روز سرعت غیرمجاز در جاده‌ها رصد و عکس‌برداری می‌شود.

مدیرکل حمل‌و نقل و پایانه‌های همدان با اشاره به نصب ۱۱ دوربین کنترل جاده‌ای در راه‌های استان گفت: ۵۷ دستگاه سیستم تردد شمار الکترونیکی نیز در سطح راه‌های اصلی و فرعی همدان نصب شده است.

نصرت‌الله حیدری در مراسم تجلیل از خبرنگاران در ملایر اظهار داشت: 3 اصل را در حوزه حمل و نقل جاده‌ای مد نظر داریم که یکی از آنها بحث ایمنی است.

وی یکی دیگر از این اصول را روان بودن و تسهیل حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد و افزود: بحث دیگر مجهز بودن به its یا استفاده از سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در سیستم حمل ونقل جاده‌ای است.

حیدری با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری برای پیاده کردن این سیستم در استان انجام شد، گفت: در سطح استان 4 سیستم هوشمند را پیاده کرده‌ایم که یکی از آنها نصب 57 دستگاه سیستم تردد شمار الکترونیکی در سطح راه‌های اصلی و فرعی استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه نصب دوربین‌های کنترل سرعت جاده‌ای یکی دیگر از این خدمات است، اظهار داشت: 11 دوربین کنترل سرعت نیز در سطح جاده‌های استان نصب شده است که با این سیستم نیازی به حضور پلیس نیست و در طول شبانه‌روز سرعت غیرمجاز در جاده‌ها رصد و عکس‌برداری می‌شود.

حیدری با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم محورهای اصلی مانند محور ملایر همدان را نیز زیر پوشش این سیستم قرار دهیم، تصریح کرد: به صورت استاندارد این دوربین‌ها در جاده‌های اصلی در هر 40 کلیومتر در آزادراه‌ها در هر 20 کیلومتر نصب می‌شوند که هم سرعت لحظه‌ای و هم متوسط را ضبط می‌کنند.

وی با اشاره به نصب یک سیستم ترافیک‌نما نیز گفت: با نصب این سیستم در این صفحه الکترونیکی ترافیک را نمایش داده و می‌توانیم زمان سفر را به ویژه در مبادی پر سفر مانند نوروز و تابستان به مردم اعلام کنیم.

حیدری با اشاره به نصب نصب 12 دوربین نظارتی در جاده‌های استان گفت: یکی دیگر از مشکلات رانندگان بخش بار کشور توقف جلوی پاسگاه‌ها برای توزین بود که در این راستا دو سیستم هوشمند توزین درحال حرکت کامیون‌ها در همدان نصب شده است.

وی افزود: این دو سیستم که یکی در پاسگاه ملایر تهران و دیگری در مسیر همدان به سمت صالح‌آباد با 700 میلیون هزینه نصب شده با پاسگاه در ارتباط بوده که اگر کامیون اضافه بار داشته‌باشد به پاسگاه اعلام می‌کند.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: همدان ، جاده ، مجهز ، سیستم ، ترددشمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.