سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه چهارم گرفتگی‌های عضلانی نیازی به مصرف دارو ندارند

حدود سه چهارم گرفتگی های عضلانی نیازی به مصرف دارو ندارند.

محمد رضا درستکار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: شکستن قولنج عادتی بسیار شایع است که ارتباط نزدیکی با بروز اختلالات و حتی آسیب های مفصلی  دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد قولنج و شکستن آن می تواند با گرفتگی عضلات بدن در ارتباط باشد، تصریح کرد: در واقع گاهی اوقات علت قولنج عضلانی ، با کشیدگی و اسپاسم یا همان گرفتگی عضلات بدن در ارتباط نزدیک است.

درستکار افزود: عضلا‌تی که بیشتر دچار‌ این حالت می شوند، عضلات اطراف ستون مهرها و عضلات گردن هستند که در این حالت عضله نسبت به لمس دردناک و حساس می شود و به همین دلیل فرد نمی‌تواند مانند قبل بدن خود را حرکت دهد.

وی با بیان اینکه در صورت گرفتگی عضلات بدن نباید به سرعت به سراغ دارو و قرص رفت، تأکید کرد: بر اساس شواهد و بررسی‌هایی که تاکنون صورت گرفته است، در حدود سه چهارم گرفتگی های عضلانی نیازی به مصرف دارو ندارند و با انجام حرکات کششی و فعالیت مناسب بدنی می توان این گرفتگی ها را بر طرف کرد.

درستکار گفت: در واقع اغلب گرفتگی های عضلانی را می توان با انجام مانور‌ها و حر‌کات کششی برطرف کرد و در‌ این زمینه نیازی به مصرف قرص و سایر داروها نیست.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با قولنج و گرفتگی های عضلانی اقدام مناسب پیشگیری از بروز و برطرف کردن مناسب آنها است، یادآور شد: گرفتگی های عضلانی می تواند در اثر انجام ورزش های سنگین، فعالیت های شدید بدنی، استفاده طولانی مدت از عضلات بدن ، آسیب های مستقیم و مصرف کم برخی از مواد معدنی مانند منیزیم و‌کلسیم بروز کند.

درستکار افزود: در صورتیکه با عوامل فوق مقابله شده و از بروز آنها جلوگیری شود، در آن صورت بروز گرفتگی عضلات بدن تا حد زیادی برطرف شده و اگر این عارضه همچنان بروز کرد، مهمترین اقدام مراجعه به موقع به پزشک است.


انتهای پیام/

برچسب ها: عضلات ، دارو ، قولنج ، اسپاسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.