سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بانک‌های خصوصی رقیب بخش خصوصی شدند/ رونق ساخت و ساز یک سال دیگر جان می‌گیرد

یک فعال حوزه مسکن از جان گرفتن بازار مسکن در سال آینده خبر داد و گفت: متأسفانه بانک‌های خصوصی تبدیل به یک رقیب برای بخش خصوصی شدند و این موضوع مانع پیشرفت اقتصاد در کشور شده است.

احمد کرمی‌ راد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بهبود بازار مسکن از سال بعد شروع خواهد شد، گفت: اثرات پساتحریم نیز در رونق ساخت و ساز بسیار است و می‌تواند این بازار را از رکودی که در آن درگیر است خارج کند.

وی در ادامه به بنگاه‌داری بانک‌ها اشاره کرد و گفت: بانک‌ها رقیب بخش خصوصی است به طوری که بانک‌های خصوصی امروزه بسیاری از پروژه‌های بزرگ مسکن و تجاری در دست آنها است.

کرمی‌‌راد اظهار داشت: بخش خصوصی باید به صورت کاملا مستقل از دولتی‌ها فعالیت کند و کشور باید از این پتانسیل عظیم استفاده کند و این موضوع باعث می‌شود یک شریک اقتصادی در کشور ایجاد شود.

این کارشناس مسکن اظهار داشت: در نمایشگاه صنعت ساختمان امسال حدود هزار و 800 شرکت‌کننده حضور داشت و امسال بر خلاف سال‌های گذشته کشورهای ایتالیا و آلمان پیشنهادهای بسیار خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری داشته است.

مدیر عامل گروه صنعتی آراد در ادامه توضیح داد: متأسفانه در دوران تحریم شرکت‌های ساختمانی در حوزه اسکلت، فلز و میلگرد بسیاری از نیروهای خود را تعدیل کردند اما برخی از شرکت‌های تولیدکننده با مدیریت صحیح و اقتصاد مقاومتی سعی کردند از این تحریم‌ها سربلند بیرون آیند.

وی در ادامه به پروژه‌های پالایشگاهی در حوزه نفت و انرژی اشاره کرد و گفت: ایران باید از پتانسیل نفتی خود استفاده کند و بتواند سوخت‌های نوین را جایگزین سوخت‌های فسیلی بکند.

کرمی‌ راد اظهار داشت: دنیا احتیاج به سوخت‌های نوین دارد و باید بتوانیم به سمت پالایش و صادرات حرکت کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
منوچهر
۱۶:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
بانکها بهره میدهندوبهره میگیرندوتولید پول میکنند که عامل تورم است
منوچهر
۱۵:۱۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
ساخت وساز خانه و مغازه باسودبدون مالیات مضراست